AcasăEconomiePrimăria Ploieşti anunţă că nu are buget pentru a susţine programul Rabla...

Primăria Ploieşti anunţă că nu are buget pentru a susţine programul Rabla local în cursul acestui an

”Primăria Municipiului Ploieşti a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a Programului naţional privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla local, derulat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin Administraţia Fondului de Mediu. (…) Având în vedere prevederile Ghidului de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, publicat în Monitorul Oficial nr. 832 din 24.08.2022, precum şi faptul că sumele destinate punerii în aplicare a acestui program, la nivel local, nu sunt prevăzute direct către bugetele locale, s-a apreciat că, în cursul acestui an, bugetul Municipiului Ploieşti nu poate susţine Programul naţional privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla local”, arată Primăria Ploieşti, într-un comunicat dat publicităţii joi.

 

Conform documentului citat, municipiul Ploieşti se încadrează la acordarea unei finanţări pentru cel puţin 50.000 de autovehicule uzate. Sumele aferente finanţării ar trebui asigurate iniţial din bugetul local, urmând a fi decontate ulterior în baza contractelor de finanţare încheiate între primării şi Administraţia Fondului pentru Mediu.

 

În 30 august, Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat lansarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate. 

 

”Începând de vineri, 23 septembrie 2022, solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate. (…) Ulterior, în perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00, sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create”, a transmis AFM.

 

Oficialii Administraţiei subliniau că este foarte important ca persoana fizică care doreşte să se înscrie în program să verifice dacă UAT-ul unde are domiciliul participă la program şi să caseze şi să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură de acest lucru.

 

Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50.000.000 lei. În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primeşte un stimulent în valoare de 3.000 lei, jumătate din sumă fiind suportată de AFM şi jumătate din bugetul local.

Ultimele Articole