Producatorii internationali de masini ataca Europa de Est

 “In prezent, prioritatile noastre sunt majorarea capacitatilor de productie din Japonia si din China, insa luam in considerare deschiderea unor centre de productie in Europa de Est”, a declarat pentru publicatia germana Automobilwoche Daniel Morris, directorul general al Mazda Motor Europe.

Conform acestuia, aceasta strategie are la baza cererea in crestere pentru masini din Rusia si din alte tari est-europene. Afirmatiile lui sunt sustinute de rezultatele economice ale producatorilor de masini din Rusia, unde vanzarile au crescut cu cateva zeci de procente in ultimul an. Analistii sunt de parere ca tarile vizate pentru deschiderea unui nou centru de productie sunt Ucraina si Rusia, insa nu exclud ca potential candidat si Republica Ceha.

Conform unui studiu realizat de compania de consultanta PricewaterhouseCoopers, productia globala de autovehicule se va majora cu 19% pana in 2014, atingand valoarea de 78 milioane de unitati. Conform acestui studiu, productia de masini din Germania este estimata sa creasca cu 900.000 de unitati pana in 2014, aceasta fiind cea mai insemnata crestere in randul tarilor din UE. La nivel local, marca Mazda este adusa de Mazda Central and South-East Europe.

Vanzarile Mazda pe piata romaneasca au crescut, in primele zece luni, cu 140%, la 714 unitati, comparativ cu intervalul similar din 2006, pana la finele anului fiind estimate vanzari totale de 1.001 masini. Compania a revizuit planul de vanzari pe piata romaneasca pentru anul viitor, la circa 2.000 de unitati. Principalii competitori ai marcii japoneze care face parte din concernul american Ford, in Romania, sunt Volkswagen, Toyota, Skoda si Renault. Romania a devenit, in 2006, cea mai mare piata de masini noi din Europa Centrala si de Est, cu van- zari de aproape 300.000 de autovehicule. Pe locul doi s-a situat Polonia, cu 239.038 de masini inmatriculate.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed