Publicitatea pe mobil ar putea ajunge la 4,5 milioane euro in 2009

Oficialul spune ca piata locala de publicitate pe mobil, din informatiile primite de la funizorii de mesaje publicitare prin SMS, a fost de aproximativ doua milioane de euro in 2008.

“Publicitatea pe telefonul mobil prin intermediul SMS va creste in 2009 cu 20%, pana la 2,5 milioane de euro. Sunt sigura ca va creste, pentru ca SMS este o buna modalitate de a face publicitate in timpul crizei financiare, datorita preturilor accesibile”, spune Jackson.

Vodafone, al doilea mare operator de pe piata locala, are in prezent peste 9,6 milioane de clienti, din care aproximativ 40% si-au exprimat acordul pentru a primi comunicari comerciale pe telefonul mobil.

“Avem o baza de date de peste patru milioane de clienti la care advertiserii pot ajunge”, afirma Jackson.

Vodafone furnizeaza servicii pentru publicitatea pe mobil prin intermediul tehnologiei SMS, MMS si bannere publicitare in portalul Vodafone Live!, pe care utilizatorii il pot vizita de pe telefonul mobil.

Potrivit oficialului, tinta Vodafone Romania este ca 3% din cheltuielile totale media din piata locala sa fie directionate catre telefonul mobil.

Piata de publicitate pe telefonul mobil este inca imatura, crede Jackson, care spune ca cea mai scumpa campanie publicitara derulata pe telefonul mobil prin reteaua Vodafone nu depaseste cinci cifre.

“Campaniile publicitare prin telefonul mobil, mici si medii, pot costa intre 10 si 50.000 de euro, iar o companie mare poate costa sute de mii de euro. In Romania nu a cumparat nimeni o campanie mare pana in prezent”, afirma oficialul Vodafone.

In ceea ce priveste costurile pentru website-urile adaptate pentru telefonul mobil, pe care companiile pot desfasura campanii publicitare prin bannere, acestea nu depasesc 5.000 euro, caz in care sunt complexe si dispun de baza de date sau unelte pentru descarcare de fisiere.

Jackson spune ca cei mai multi clienti care cumpara servicii de publicitate pe telefonul mobil provin in proportie de 50% din domeniul auto si financiar-bancar.

Managerul Vodafone crede ca intr-un orizont de cel mult trei ani operatorii mobili vor oferi in mod gratuit servicii de voce, in schimbul derularii de campanii publicitare pe telefonul mobil al utilizatorului.

Vodafone a investit pana in prezent aproximativ 300.000 de euro in infrastructura si tehnologia necesara furnizariide servicii pentru campanii publicitare pe telefonul mobil.

Potrivit lui Jackson, in cazul in care Orange nu va intra pe piata de servicii de publicitate pe telefonul mobil prin MMS, Vodafone va avea o cota de 100% in 2009 pe acest segment, pentru ca nicio alta companie nu mai ofera astfel de servicii.

Jackson spune ca Vodafone lucreaza cu aproximativ 20 de parteneri care furnizeaza mesaje publicitare prin intermediului SMS-urilor. Diferenta dintre acestia si Vodafone este ca operatorul dispune de o baza de date proprie cu utilizatori, cu informatii detaliate despre ei, pe cand furnizorii terti nu ofera decat posibilitatea tehnica de a trimite mesajele SMS.

Vodafone Romania a inregistrat o crestere de 1% a veniturilor din servicii in trimestrul incheiat la 31 decembrie 2008, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit rezultatelor publicate de Vodafone Group.

Oficialii Vodafone Romania au pus rezultatele pe seama efectului cumulat al competitiei din ce in ce mai puternice, al incetinirii cresterii economice si al deciziilor de reglementare de pe piata romaneasca.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed