Raiffeisen Bank a raportat în primele nouă luni ale anului un profit net de 920 de milioane de lei, în creştere de 43%

”Raiffeisen Bank a reuşit să obţină o performanţă financiară solidă în primele nouă luni ale anului 2022, cu un profit net de 920 de milioane de lei, înregistrând o creştere de 43%, an la an, într-un mediu economic plin de provocări din cauza războiului din Ucraina şi a presiunilor inflaţioniste. Veniturile băncii au crescut la T3 2022 cu 19%, an la an, ajungând la 2,3 miliarde de lei, iar activele totale au depăşit 62 de miliarde lei, o creştere de 9% faţă de 30 septembrie 2021”, anunţă banca.

Costurile operaţionale ale băncii (în jur de 1 miliard de lei) au înregistrat o creştere de 7% an la an, în principal din cheltuielile salariale ca urmare a strategiei băncii de a investi în atragerea şi reţinerea personalului bine pregătit, dar şi prin măsuri menite să compenseze efectele negative ale inflaţiei asupra puterii de cumpărare.

Costul cu provizioanele depăşeşte nivelul înregistrat in primele noua luni din 2021 cu 7%, ca urmare a abordării prudente a băncii, în contextul economic existent. Acesta rămâne însă la un nivel redus pe fondul unui comportament disciplinat al clienţilor în ceea ce priveşte respectarea angajamentelor de plată.

Soldul de credite al Raiffeisen Bank a înregistrat un avans important de 27%, la finalul trimestrului 3 din acest an faţă de trimestrul 3 2021, susţinut în principal de o creştere considerabilă a activităţii de creditare pentru clienţii corporaţii, de 55%. Trendul de creştere este şi la clienţii IMM ai băncii al căror stoc de credite nete a înregistrat un avans de 19% (an la an), o contribuţie semnificativă având implementarea schemelor guvernamentale de garantare.

 La începutul lunii august 2022, Raiffeisen Bank a plasat, în premieră, o emisiune de obligaţiuni sustenabile senior nepreferenţiale, denominate în lei. Emisiunea de obligaţiuni a fost adresată investitorilor instituţionali şi a atras peste 500 milioane lei, pe o maturitate de 5 ani. Fondurile astfel atrase vor fi utilizate pentru finanţarea exclusivă a proiectelor durabile.

De asemenea, numărul creditelor de nevoi personale acordate prin aplicaţia Smart Mobile s-a dublat în T3 2022, faţă de T3 2021.

Depozitele clienţilor au înregistrat o creştere de 7% la finalul lunii septembrie 2022 (an la an).

Plăţile prin cardurile Raiffeisen pentru hoteluri au crescut cu peste 50%, iar cele făcute în restaurante, baruri, pentru concerte sau evenimente au avansat cu 20%, faţă de trimestrul anterior al acestui an. Numărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit a crescut cu aproape 40%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Raiffeisen Bank are un portofoliu de peste 570.000 de carduri active. Portofoliul de clienţi digitali persoane fizice (1,2 milioane, 54% dintre clienţi băncii) a continuat să crească. Zilnic, în medie, peste 360.000 clienţi unici folosesc aplicaţia Smart Mobile, cu un vârf de peste 1,2 milioane de logări într-o zi, în luna august 2022.

Raiffeisen Bank activează pe piaţa bancară din România de 25 de ani, deservind peste 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are 4900 de angajaţi 295 de unităţi, 1131 ATM&MFM şi 27.000 POS-uri.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed