RAPORT: Retailerii au implementat o variantă GDPR ”mioritică”

În ianuarie, Commision Nationale de L’informatique et des Libertes (CNIL), instituţia de supraveghere privind protecţia datelor din Franţa, a amendat Google cu 50 de milioane de euro pentru încălcarea regulilor europene privind protecţia datelor şi transparenţa în sistemul de operare Android.

 

Schimbările legislative la nivel european privind protecţia consumatorului care au apărut în ultimii ani au influenţat afacerile retailerilor online, iar efectele acestor schimbări se vor resimţi şi în 2019, potrivit ContentSpeed.

 

”În România, majoritatea companiilor au implementat o versiune «mioritică» a ceea ce prevede GDPR. Multe companii s-au bazat pe faptul că nu există norme foarte clare şi suficienţi angajaţi la autoritatea însărcinată cu controlul conformităţii. Google tocmai a primit o amendă de 50 milioane euro pentru nerespectarea prevederilor GDPR. Deci, procesul abia începe”, a declarat Business Development Manager al ContentSpeed, Doina Vîlceanu.

 

Ea a atras atenţia că sunt multe companii care-şi derulează afacerile în online şi care au crezut că pot scăpa cu un singur pop-up disclaimer cu mesajul ”acest site foloseşte cookies”, dar nu este deloc suficient.

 

”Multe companii au mers în continuare pe avertizările de tip pop-up, dar vor trebui să revină şi să efectueze modificările necesare privind consimţământul explicit pentru diferitele tipuri de cookies utilizate de site şi pseudonimizare, adică anonimizarea datelor colectate”, a explicat Doina Vîlceanu.

 

mai multe, pe digi24.ro

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed