x


  • EUR
    4.6327
    USD
    3.9431
  • 6° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    11 km/h
    Umiditate

    96%
    Presiune

    33932 hPa
string(4) "news"

Te-au păcălit ca să le cumperi marfa. Au plătit milioane. Topul produselor mincinoase

Marile companii internaționale nu au ezitat de-a lungul timpului să îşi promoveze produsele atribuindu-le calităţi pe care nu le aveau în realitate. Amenzile ajung la zeci de mii de dolari.

Author: Money.ro | Sursa: Money.ro | Publicat: 15.10.2011, 22:02 | Actualizat: 15.10.2011, 22:02

Luna trecută, Rebook a fost obligată să returneze cumpărătorilor 25 de milioane de dolari pe motiv de înşelăciune. În una din campaniile sale publicitare, producătorul de pantofi sport afirma că modelul produs de ei, Easy Tones, are capacitatea de a tonifia musculatura picioarelor şi a feselor. Total neadevărat.

 

Acesta este cel mai recent exemplu de campanie publicitară în care caracteristicile produselor au fost exagerate, ducând consumatorul în eroare. Time a realizat un clasament cu cele mai importante 14 astfel de cazuri.

 

Listerine- previne şi tratează răcelile şi inflamaţiile gâtului

 

Producătorul apei de gură Listerine, Warner-Lambert, a pretins în una din primele sale campanii publicitare, că produsul previne şi tratează răcelile şi inflamaţiile gâtului. Comercializat iniţial pe post de antiseptic, Listerin a început să fie marketat pe post de apă de gură de abia din 1914. Comisia Federală de Comerţ (FTC) a decis în 1976 că Warner-Lambert a dezinformat publicut şi a determinat compania să cheltuiască 10 milioane de dolari într-o campania publicitară cu mesajul : “Contrar celor spuse în reclamele anterioare, Listerine nu ajută la prevenirea răcelilor”.

O situaţie similară s-a întâmplat şi mai recent, de data aceasta producătorul fiind Pfizer. În 2005, Curtea Federală a decis ca Pfizer să retragă reclamele la Listerin în care se pretindea că utilizarea apei de gură are acelaşi efect în prevenirea apariţiei cariilor ca şi folosirea aţei dentare.

 

Splenda-este făcut din zahăr, aşa că are gust de zahăr

 

Campania Splenda a lovit greu în principalul său competitor, Merisant Co, producătorul brandului Equal. S-a ajuns astfel la un proces intentat de Merisant pe motiv că reclamele Splenda insinuau faptul că produsul este mult mai sănătos şi natural faţă de alte substitute din zahăr. Ulterior, în 2007, cele două părţi au ajuns la un consens cu privire la slogan-”Este făcut din zahăr. Are gust de zahăr. Dar nu este zahăr”. Splenda este fabricat din sucroză.

 

Dr. Clark’s Zapper-omoară paraziţii din corp cu electricitate şi este eficient în tratarea bolilor precum cancerul şi SIDA.

 

Gadgeturile comercializate de două companii-una din Elveţia şi alta din SUA- s-au demonstrat a fi total inutile bolnavilor, motiv pentru care Comisia federală de Comerţ a decis că cele două societăţi trebuie să plătească daune materiale cetăţenilor păcăliţi, ceea ce s-a şi întâmplat în 2004.

 

Airborne- bomba miraculoasă împotriva răceli

 

Suplimentul alimentar pe bază de plante, marketat ca o metodă sigură şi miraculoasă de a scăpa de răceală, s-a dovedit a fi o mare păcăleală. Testele clinice realizate pentru a observa eficienţa suplimentului nu au fost conduse de către medici. Doi ani mai târziu după ce s-a scos la iveală acest lucru, compania producătoare a acceptat să plătească clienţilor 23 de milioane de dolari daune.

 

Brăţările Q-Ray calmează imediat durerea cauzată de artrită şi alte afecţiuni cronice

 

După mai mulţi ani de tergiversări, instanţa Americană a reuşit să dea o hotărîre judecătorească definitivă potrivit căreia brăţara Q-Ray nu are niciun efect terapeutic şi să oblige producătorul la plata unei despăgubiri de 87 de milioane de dolari. În acest momentul Comisia Federală de Comerţ este în faza de a-i căuta pe clienţii păcăliţi pentru a le înapoia banii.

 

Danone Activia-previne răceala şi gripa

 

Reclamele  la iaurtul Danone care previne răceala au atras atenţia Comisiei Federale de Comerţ. Mai mult, anul trecut compania a trebuit să respecte o hotărâre judecătorească şi a plătit daune în valoare totală de 45 de milioane de dolari.

 

Cerealele Kellogg- ajută la creşterea imunităţii copiilor şi asigură 25% din cantitatea zilnică de antioxidanţi, nutrienţi şi vitamine necesare

 

După ce compania producătoare a fost asaltată de critici în timpul epidemiei de gripă H1N1 din 2009, sloganul a fost eliminat de pe cutiile de cereale. În schimb, producătorul şi-a motivat decizia anunţând pe ambalaj că „oamenii de ştiinţă au demonstrat că antioxidanţii ajuta sistemul imunitar, dar având în vedere reacţia publicului, compania a decis să facă aceste schimbări”.

 

ExtenZe- creşte mărimea penisului, printre alte lucruri

 

Chiar dacă cei de la ExtenZe au pretins că produsul lor este testat clinic, nu au putut oferi nicio dovadă ştiinţifică. Astfel, în 2010, compania a trebuit să plătească consumatorilor nemulţumiţi, care au apelat în grup la instanţă, 6 milioane de dolari.

 

Medicamentele din plante Lydia Pinkham’s- vindecă toate bolile femeieşti, inclusiv durerile menstruale

 

Cu ocazia unei certe între moştenitorii Lydiei Pinkham, din 1936, care îşi revendicau averea acesteia, „Time”, care a scris despre acest subiect, a descoperit faptul că singurul ingredient tonifiant din amestecul miraculos era alcoolul. Ulterior, Administraţia Alimentelor şi Medicamentelor din SUA a obligat producătorul să schimbe formula.

 

Leacul miraculos al doctorului Koch-poate vindeca toate bolile, inclusiv tuberculoza şi cancerul

 

După cum spunea Koch, medicamentul avea la bază o substanţă denumită acid glioxilic, substanţă ce s-a dovedit ulterior a fi simplă apă distilată. Comisia Federală de Comerţ l-a urmărit îndeaproape pe Koch mai mulţi ani, dar nu l-au trimis în judecată niciodată.

 

Nivea My Silhouette-reduce semnificativ mărimea corpului

 

După un avertisment din partea FTC care spunea că producătorul Nivea nu poate demonstra veridicitatea afirmaţiilor sale referitoare la crema My Silhouette, Nivea a decis să-şi retragă reclamele la produsul care era în realitate doar o combinaţie între anason şi ceai alb. Nota de plată a celor de la Nivea a fost de 900.000 de dolari.

 

Aspiratorul Oreck Halo şi purificatorul ProShield-produsul reduce riscul de a răci prin eliminarea tuturor germenilor şi alergenilor comuni

 

Orek a renunţat la campania sa după ce FTC a amendat compania cu 750.000 de dolari, pe motiv că compania nu are competenţa necesară şi nici nu a oferit instanţei dovezi ştiinţifice serioase care să le susţină afirmaţiile.

 

Purificatorul de apă Norelco-face apa de la robinet curată sau mai curată

 

În 1988, un judecător a descoperit că Noreco şi-a vândut purificatoarele, ştiind că aparatul contamina apa cu o substanţă chimică, posibil periculoasă. Filtrul era făcut din ciment, care conţine o substanţă ce se presupune că poate cauza cancerul. Companiei i s-a interzis să mai denatureze informaţiile.