Record mondial în România. În câţi ani au fost construiţi trei kilometri de autostradă

Autostrada A3 va intra în cartierul Floreasca din Capitală, prin Şoseaua Fabrica de Glucoză şi se lucrează intens pentru ca totul să fie gata de 1 decembrie, când va avea loc inaugurarea oficială, spun autorităţile. Însă cu o condiţie, spun reprezentanţii Companiei de Drumuri – vremea trebuie să ţină cu constructorul celor 3,3 kilometri de şosea care fac legătura între autostrada spre Ploieşti şi Bucureşti. Porţiunea a costat aproape 130 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: În acest moment, stadiul fizic este de 93%. Practic, mai sunt lucrări minime de făcut. Totul depinde de mobilizarea constructorului.

 

Autostrada Urbană este aproape gata, însă pentru ca pre-recepţia ei să poată avea loc în 15-20 de zile, aşa cum vor autorităţile, muncitorii trebuie să mai monteze parapeţii şi să delimiteze benzile pe sens prin marcaje. Contractul pentru această bucată de drum a fost semnat în 2008. Şase ani mai târziu a fost reziliat pentru că a crescut costul după ce autorităţile au cerut 3 benzi pe sens în loc de două. În primăvara lui 2015, a fost reluată licitaţia, iar câteva luni mai târziu a fost semnat un nou contract. Până la începerea efectivă a lucrărilor a mai trecut un timp. Cei puţin peste trei kilometri de şosea de mare viteză ar fi trebuit să fie gata în noiembrie anul trecut. Până acum, însă, recepţia lucrărilor a fost amânată de patru ori.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed