Revista presei 18.01.2011 – De ce nu are România bani de autostrăzi

ZF: De ce nu are România autostrăzi. Cele mai mari 30 de contracte atribuite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în ultimii patru ani au o valoare totală de aproape 1,7 miliarde de euro, însă doar nouă dintre aceste contracte, în valoare de 400 mil. euro, au fost reprezentate de lucrări pentru autostrăzi sau variante ocolitoare de oraşe. În aceeaşi perioadă, CNADNR a avut la dispoziţie aproape 9 miliarde de euro.

Adevărul: Vânează Deutsche Bank clienţi din România? Gheorghe Piperea, avocatul care reprezintă mai multe grupuri de clienţi nemulţumiţi ai băncilor de pe piaţa locală, susţine că gigantul bancar german şi-a arătat intenţia de a refinanţa creditele acestora. Intenţia de a refinanţa împrumuturile clienţilor din România este infirmată de reprezentanţii Deutsche Bank. Piperea invocă clauza de confidenţialitate.

Gândul: Ialomiţianu pleacă în paradisul fiscal după banii benzinarilor. Scumpirea benzinei anul trecut a fost de bun augur pentru bugetul statului. În 2010, statul a încasat cel puţin 3,5 miliarde de euro din vânzarea carburanţilor, atât din taxa de drum, cât şi din acciză şi din TVA. Ministrul Finanţelor Publice, Gheorghe Ialomiţianu, susţine că Fiscul trebuie să deruleze acţiunile curente de verificare a companiilor petroliere, pentru a stabili dacă nu cumva acestea îşi „ascund” o parte din profituri în paradisurile fiscale. „ANAF desfăşoară acţiuni de control, să vedem dacă s-a încălcat legislaţia fiscală, dacă se transferă profit în mod ilegal în alte zone”, a declarat ministrul la postul public de radio.

Capital: Auditorii energetici se bat cu notarii pentru o piață de 115 milioane euro. Meseria de auditor energetic şi-a intrat în drepturi la 1 ianuarie 2011, însă pe un teren minat de notari şi proprietari de locuinţe care ar putea tăia avântul acestui nou sector de servicii. Pe parcursul anului trecut, oficiile de cadastru din ţară au contabilizat un număr de 577.023 de tranzacţii imobiliare, cu circa 14.000 de operaţiuni peste nivelul raportat în 2009. Dintr-un calcul simplu reiese că fiecare din cei 1.000 de auditori atestaţi urmează să încaseze anual circa 115.000 de euro, ţinând cont de un preţ mediu pe certificat de 200 de euro.

EVZ: Ce soluţii de urgenţă are statul pentru ieftinirea benzinei. Confruntate cu scumpirile repetate la pompă, guvernele statelor UE caută metode de reducere a preţului. Executivul român ţine încă taxa „centul pe litru”. Statul este singurul care poate interveni acum pentru a reduce preţul carburanţilor, cred specialiştii contactaţi de EVZ. Cum? Evident, prin reducerea taxelor, măsură pe care guvernul britanic, de exemplu, intenţionează să o ia.

Bursa: Procedura lichidării companiei Rulmentul a fost blocată de o „fantomă”. Lichidatorii societăţii au început să îl caute pe cetăţeanul german Hans Eissenberger, cel care a solicitat retrocedarea terenului companiei, dar au dat de o persoană care nu are nicio legătură cu cauza. În schimb, Hans Eissenberger care a depus cererea de retrocedare nu se prezintă la proces, Tribunalul Braşov suspendând judecarea cauzei pentru un an

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed