Revista presei internaţionale, marţi, 8 iulie

Liderii G8 îşi declină competenţele în privinţa petrolului, titrează Financial Times. Câţiva membri ai grupului statelor puternic industrializate au ţinut luni seara să tempereze aşteptările potrivit cărora ar putea salva economia mondială de efectele unui preţ al petrolului din ce în ce mai mare. Această temă figurează astăzi pe agenda discuţiilor. Preşedintele francez Nicolas Sarkozy a re-iterat astăzi apelul către statele producătoare pentru majorarea livrărilor. Preşedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso a declarat însă că posibilitatea de intervenţie a liderilor G8 este una limitată.„Sincer, trebuie să ne recunoaştem limitele”, a spus Barrosso, adăugînd că „trebuie să găsim o soluţie la dependenţa cronică faţă de combustibilii fosili”.

Cancelarul german, Angela Merkel a declarat la rândul său că nu pot fi luate multe măsuri, fără a implica şi economiile emergente, al căror consum de energie creşte rapid „Trebuie să repunem această chestiune pe tapet atunci când ne întâlnim cu China, India, Mexic, Brazilia şi Africa de Sud”, a declarat Merkel. Acestea întâlniri vor avea loc miercuri.

Uniunea Europeană pune presiune pe agenţiile de rating, este un alt titlu din Financial Times. Comisia Europeana va întreprinde primii paşi către un control mai strict al agenţiilor de rating. Executivul de la Bruxelles dă astfel curs apelurilor potrivit cărora, acestea ar trebui să răspundă în faţăa autorităţilor de reglementare a sectorului financiar. Este aşteptat ca miniştri de finanţe ai celor 27 de state să sprijine argumentele comisarului pentru piaţă internă Charlie Mc Creevy, potrivit cărora, sistemul de auto-reglementare s-a dovedit ineficient.

Bradford and Bingley, din nou în dificultate, titrează The Guardian la secţiunea economică. Eforturile băncii ipotecare britanice de a strânge capital sunt din nou puse la încercare după ce ieri, acţiunile s-au prăbuşit sub nivelul stabilit în cadrul emisiunii de acţiuni. Ieri, titlurile B and B, au consemnat pe bursa londoneză un declin de 17%, până la 41 de pence, pentru a închide mai apoi la 42 de pence. Preţul propus de bancă pentru acţiunile nou emise este de 55 de pence.

Potrivit cotidianului rusesc Kommersant, citat de Wirtschaftsblatt, Voestalpine a semnat un „Memorandum” cu ministerul industriei din Ucraina. Documentul are 4 pagini şi scopul ar fi co-operarea în vederea investiţiei de 5 miliarde de euro, pe care austriecii ar putea să o facă la Odessa. Contactat de Wirtschaftatsblatt, purtătorul de cuvânt al Voestalpine a declarat: „Într-adevăr, am semnat un protocol de patru pagini. Nu suntem însă foarte mulţumiţi de formularea Memorandum.

Este vorba mai degrabă de o scrisoare de interes, care prevede punctele de vedere ale ambelor părţi, un fel de concluzie a paşilor întreprinşi până acum. Am semnat documente similare şi cu autorităţile din statele de care ne interesăm.”

IndyMac ia în calcul pierderi masive şi disponibilizări, titrează cotidianul The Wall Street Journal. Reprezentanţii băncii ipotecare Indymac Corp au declarat că nu mai acordă noi credite şi că vor disponibiliza mai bine de jumătate din personal, pentru a puta face faţă nevoii de lichiditate. Anunţul a generat un recul de 5,5% pentru acţiunile băncii californiene, una dintre instituţiile care generează cel mai mare volum de credite tip Alternative A, care se încadrează între categoriile prime şi subprime. Directorul executiv al IndyMac a informat acţionarii prin intermediul unei scrisori că declinul preţurilo la proprietăţi a redus drastic valoarea activelor băncii şi că pierderile pe timestrul al doilea le vor depăşi pe cele din trimestrul anterior. În condiţiile în care banca nu a reuşit să atragă lichidităţi suplimentare din piaţă, restructurarea rămâne singura alternativă viabilă.

Tot de aici mai aflăm şi despre măsurile de eficientizare întreprinse de către companiile aeriene, Pentru a face faţă preţurilor record la combustibil, transportatorii aerieni se văd nevoiţi să anuleze din zborurile intercontinentale. Mai multe companii americane au luat de asemenea decizia să amâne lansarea de noi zboruri către China sau Rusia. Măsurile vin în ciuda noilor aeronave puse la dispoziţie de către Airbus sau Boeing, care pot transporta sute de persoane pe curse de peste 18 ore pe rute şi care până de curând necesitau cel puţin o oprire. Aceste noi legături economisesc timp iar companiile percep un preţ cu 20% mai mare pentru posibilitatea de a zbura direct. Însă, declinul în volumul de trafic, face ca zborurile mai lungi de 12 ore să devină vulnerabile la preţul carburanţilor.

Aproape toate sectoarele economiei prezintă date dezastruoase, titrează The Times la secţiunea economică. Din ce în ce mai multe date indică faptul că economia britanică se îndreaptă către recesiune. Potrivit unui chestionar al Camerei de Comerţ Britanice, cea mai mare parte dintre cele 5000 de companii chestionate se aşteaptă la o deteriorare a perspectivelor economice. La aceasta se adaugă şi datele oficiale sosite ieri care indică o scădere a producţiei industriale cu 0,8% în luna mai, respectiv cu 1,6% mai puţin decât în aceeaşi perioadă din 2007. Potrivit analiştilor, sectorul manufacturier se află deja în recesiune.

De la secţiunea economică a cotidianului Frankfurter Allgemeine Zeitung aflăm că preţul mare la combustibil ar putea costa economia germană 200.000 de locuri de muncă. Şeful Camerei de Comerţ şi Industrie din Germania, Martin Wansleben a declarat că:” Traiectoria preţului la barilul de petrol ar putea însemna o reducere a ritmului de creştere economică cu 0,5%. Tradus în cifre acest lucru reprezintă între 150.000 şi 200.000 de locuri de mucncă.” Temerile sale legate de forţa de muncă sunt împărtăşite şi de către ministrul economiei Michael Glos. Dintr-un anumit punct de vedere însă, actuala situaţie avantajzează Germania, a mai spus Wansleben, având în vedere că exportul este îndreptat în mare parte tocmai către acele state care livrează petrol, precum Rusia sau statele arabe.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed