Revista presei interne 31.08.2010 – Cum a ridicat PIB-ul României o corporaţie fantomă

România Liberă: Firma American European Marketing & Enterprises, care a raportat o cifră de afaceri şi un profit fabulos în 2009, a fost luată în calcul la formarea PIB, potrivit preşedintelui INS, Vergil Voineagu. Asta înseamnă că, în realitate, economia a căzut nu cu 7%, ci cu 10%, iar deficitul bugetar a fost cu 0,2% mai mare.

Din PIB-ul României pe anul 2009, de 497 miliarde lei, 15,47 miliarde de lei reprezintă majorarea de capital fictivă cu care firma American European Marketing&Enterprises SA (AEME) şi-a umflat rezultatele pe 2009. Firma nu are nici un angajat, nici o activitate public cunoscută, deţine un sediu fictiv şi a „obţinut” aceste venituri prin umflarea valorii contabile a acţiunilor deţinute la o obscură firmă din SUA.

Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, AEME a înregistrat anul trecut venituri de 15,47 miliarde lei, adică 3,68 miliarde euro, fără a avea un leu cheltuieli sau impozit plătit la stat, profiturile, cel brut şi cel net, fiind la acelaşi nivel. Povestindu-i-se performanţele firmei-fantomă şi întrebat dacă acest rezultat a fost luat în calcul la stabilirea PIB, Virgil Voineagu, şeful Institutului naţional de Statistică confirmă: „Sigur că da, intră după metoda veniturilor. Intră precis în PIB”, spune acesta.

Oficiul European Antifraudă de la Bruxelles şi Departamentul de Luptă Antifraudă de pe lângă Guvernul României investighează o ţeapă de 30 de milioane de euro din fonduri europene SAPARD. În vizor este grupul de firme germane Aton GmbH din oraşul Fulda, care a realizat o veritabilă caracatiţă de firme prin care a reuşit să pună mâna pe imensa sumă destinată, ironic, revitalizării agriculturii româneşti, scrie jurnalul.ro.

EVZ: Retailerul de încălţăminte Leonardo a obţinut de la creditori aprobarea planului de reorganizare judiciară. Acelaşi anunţ a fost făcut de Flanco săptămâna trecută. Specialiştii vorbesc despre reuşite, în condiţiile în care mai puţin de 5% din companiile intrate în insolvenţă ating această performanţă.  Aprobarea planurilor de reorganizare judiciară în cazul marilor retaileri Leonardo şi Flanco arată că o firmă în incapacitate de plată are şanse de redresare, dacă se iau măsuri.

Retailerul de încălţăminte Leonardo a obţinut de la creditori aprobarea planului de reorganizare judiciară. Asta înseamnă că, urmând nişte paşi stabiliţi de specialişti, compania va scăpa de datoriile existente în următorii patru-cinci ani.

Celebrul brand american Burger King, care a fost adus în România de către oamenii de afaceri Eli Davidai şi Marius Nasta în aprilie 2008, a închiriat circa 80% din fostul restaurant Everest din Piaţa Romană din Capitală pentru a deschide prima unitate fast-food stradală din România sub brandul american, scrie Ziarul financiar.

În timp ce multinaţionalele, care produc pentru export, anunţă în fiecare zi crearea de noi locuri de muncă, firmele din România care produc pentru piaţa locală anunţă disponibilizări, scrie Gândul.

Companiile străine din România, care lucrează aproape integral pentru clienţi de peste graniţă, vor să angajeze mii de români, pentru a putea face faţă comenzilor noi. De la giganţi ca Microsoft, Amazon, Oracle, Ford sau Dacia, până la call-centere, cele mai multe dintre multinaţionalele prezente în România au ca prioritate în acest moment noi angajări.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed