România mai dă cu piciorul unul MARE PRODUCĂTOR AUTO! Statistica e sumbră

România nu reușește să atragă al treilea mare producător auto deși este luată în calcul. Mercedes s-a gândit la țara noastră, BMW, la fel, dar și Jaguar Land Rover. Ultimul pe listă se află Volkswagen. Nemții susțin că au scanat România însă se vor decide între Bulgaria și Turcia.

 

„România sigur a fost scanată. Nu știu să vă spun dacă a fost vreodată pe o lista scurtă, pentru că nu eu mă ocup de partea de producție și extindere a business-ului, însă pot să spun sigur că a fost scanată. (…) Avem o relație foarte bună cu România și cu furnizorii de acolo. S-au dovedit parteneri de încredere, ceea ce e important. (…) Sunt convins că ne sunt expediate din România componente sau tehnologii inclusiv pentru cele mai moderne mașini ale noastre, cum este ID.R”, a declarat Jürgen Stackmann, pentru 0-100.ro. pe lista scurtă, au rămas Bulgaria și Turcia, a spus oficialul Volkswagen.

 

Nemții au tot anunțat că vor să se extindă în Est însă dilema este în ce țară. România și Bulgaria sunt membre ale Uniunii Europene și se așteapta ca acestea să atragă aceste investiții. Ar fi urmat Turcia, care are o piață mare cu 80 de milioane de locuitori. Noua fabrică „Volkswagen” ar trebui să aibă o capacitate de 300.000 de mașini pe an și ar contribui la exportul nostru cu 4,5 miliarde de euro. Se preconizează că fabrica va avea 5.000 de angajați, dintre care circa 650 de ingineri.

 

Alegerea VW a unei țări apropiate și nu a României este încă o nouă înfrângere a statului nostru, care se menține asftel cu doi producători – Dacia și Ford.  BMW Group a ales recent să construiască o uzină nouă în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen, Pe la mijlocul anilor 2000, producătorii Mercedes au decis sa construiască o fabrică la Kecskemet în Ungaria de un miliard de euro deși în calcul intra și Sânandrei din Timiș. În urmă cu câțiva ani, producătorul auto britanic Jaguar Land Rover, controlat de compania indiană Tata, a testat terenul pentru construcţia unei fabrici la Braşov pentru care urma să creeze 8.000 de locuri de muncă şi să investească câteva sute de milioane de euro. Afacerea a căzut iar britanicii au ales Slovacia, o ţară până nu demult neaflată pe harta mondială a producătorilor auto dar care azi găzduieşte mai multe fabrici ale celor de la Volkswagen, Kia Motors, Peugeot-Citroen. Daimler a ales tot Ungaria pentru o nouă investiție de un miliard de euro și Polonia pentru o investiție de 600 milioane de euro într-o fabrică.

 

De ce nu vin producătorii la noi? 

Una dintre cauze este infrastructura precară. Sebeșul, locul unde nemții produc cutii de viteze, nu este conectat pe deplin cu vestul printr-o autostradă continuă. Între Lugoj și Deva lipsesc kilometri buni de autostradă, iar de curând a izbucnit un scandal la lotul 3, construit de spaniolii de la Comsa, după ce lucrarea a fost finalizată în proporție de 99%. S-au găsit fisuri pe carosabil iar autostrada a fost construită în valuri. Astfel, contractul a fost reziliat de CNAIR. În aceste condiții, șoferii sunt nevoiți să iasă de pe șoseaua rapidă și să meargă pe un DN cu o singură bandă și cu multe curbe.

Spre comparație, Jawor, orașul polonez din Silezia Inferioară, unde s-a ridicat noua fabrică Daimler, se situează foarte aproape de autostrada care leagă Wroklaw de Cottbus. În plus, Jawor este un important punct feroviar. Noi în schimb, nici acum nu știm când va fi gata autostrada Pitești – Sibiu, atât de mult cerută de Dacia și Ford.

 

România mai suferă la capitolul productivitate la nivelul industriei auto, în ciuda faptului că ţara noastră este producător de decenii întregi. Aici lucrează în jur de 110.000 de muncitori în zona producătorilor de componente şi doar Polonia este peste noi, cu aproape 120.000.  Performanţele se văd la cifra de afaceri, acolo unde România este ultima într-un clasament din care fac parte Cehia, Polonia, Ungaria şi Slovacia.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed