Rusia riscă accelerarea tranziţiei producătorilor auto de la utilizarea paladiului la cea a platinei

Producătorii de automobile făceau deja tranziţia la platină, care este mai ieftină decât paladiul, pentru a economisi bani, dar accelerarea acestui proces ar creşte cererea de platină şi ar putea mări preţurile, având în acelaşi timp efectul opus asupra paladiului.

Rusia asigură aproximativ 25-30% din oferta mondială de paladiu şi aproximativ 8-10% din cea de platină.

Nu există niciun semn că exporturile ruseşti au fost reduse de sancţiunile impuse ţării, de când a trimis trupe în Ucraina în februarie, dar, odată cu prelungirea războiului, mai multe companii ar putea boicota metalul rusesc, iar guvernele ar putea impune restricţii.

”Efortul de înlocuire a crescut enorm. Cantitatea de economii pe care le poate face un producător de automobile este semnificativă. Ceea ce s-a adăugat în plus sunt preocupările legate de disponibilitatea (de paladiu)”, a spus Trevor Raymond, directorul pentru cercetări al WPIC.

La aproximativ 950 de dolari uncia, platina costă aproximativ jumătate faţă de paladiu.

Producătorii de automobile folosesc aproximativ 2,5-3 milioane de uncii de platină în fiecare an şi aproximativ 8,5 milioane de uncii de paladiu.

În ultimul său raport trimestrial, WPIC a spus că piaţa de platină, de aproximativ 8 milioane de uncii pe an, va fi suplimentată cu 627.000 de uncii în acest an, după un excedent de 1,13 milioane de uncii în 2021.

În martie, Consiliul a prognozat un surplus de 652.000 de uncii pentru 2022.

În timpul trimestrului ianuarie-martie, cererea de platină a scăzut cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar oferta a scăzut cu 13%, lăsând în piaţă o supraofertă de 167.000 de uncii, a spus WPIC.

Pe ansamblul anului, oferta de platină va fi cu 5% mai mică decât în ​​2021, iar cererea va fi cu 2% mai mare, cererea din industria auto crescând cu 16%.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed