S-a realizat TOPUL înghesuielilor din subteran! Liderul conduce detașat

0

Numărul de călători cu metroul în zonele unde s-au dezvoltat clădiri de birouri nu a crescut semnificativ, relevă o analiză Crosspoint Real Estate privind traficul de călători în anul 2019 versus 2014, în strânsă legătură cu piața imobiliară, în special cu piața birourilor și piața rezidențială. Deși stocul de birouri al capitalei aproape că s-a dublat în ultimii 6 ani, ajungând la peste 3 milioane de metri pătrați în care lucrează aproximativ 350.000 de angajați, numărul de călătorii cu metroul nu a înregistrat o creștere semnificativă în această perioada. Traficul de călători în stațiile de metrou din București a crescut per total cu doar 3% din 2014 până în 2019, de la 173 milioane la 177 milioane de călătorii.

Schimbările apărute în clasamentul celor mai aglomerate stații stații de metrou reflectă în special dezvoltarea segmentului de birouri în capitală. Stația Aurel Vlaicu, pe locul 8 în topul celor mai tranzitate stații în 2014, este acum prima în acest top, cu o creștere de 46%, de la 5,4 milioane la 8,1 milioane de călătorii faţă de 2014. Această creștere este direct proporțională cu cea a stocului de birouri din zonă din ultimii ani, numărul de angajați din zonele Aurel Vlaicu/Pipera ajungând în 2019 la peste 120.000.

Dacă în zone precum cele de nord și de vest ale Bucureștiului creșterea numărului de călători este în primul rând o consecință a dezvoltării proiectelor de birouri, în sudul capitalei creșterea semnificativă a traficului este cauzată de numărul record de proiecte rezidențiale noi cu prețuri accesibile.  La fel ca în anii anteriori, magistrala M2 care leagă sudul de nordul Bucureștiului continuă să fie cea mai tranzitată, însă numărul călătoriilor pe această magistrala a scăzut cu 7% în ultimii 6 ani. De altfel, singura magistrala care a înregistrat o creștere a traficului de călători este M4, acest lucru datorându-se în special inaugurării în 2017 a două stații noi, Laminorului și Străulești.

 

Sursa: Metrorex