S-au dat cu mașini istorice de 200.000 de euro la – 20 de grade!

Automobilele care au luat startul în acest raliu pe zăpada, desfășurat la temperaturi de -20 de grade, sunt mașini cu istorie în anii ‘ 80 și ‘90 în motorsportul mondial.

„ Ca să poți să concurezi iarna cu mașinile istorice pe drum forestier, înghețat cu zăpadă și cu gheață, este obligatoriu  să mergi anvelope nordice care sunt înguste si au cuie mari. O asemenea competiție nu există în niciun alt loc din Europa” – George Grigorescu, maestru al sportului în automobilism, unul dintre organizatorii Romania Historic Winter Rally.

Competiția a ținut 5 zile, a avut 15 probe, dintre care una pe timp de noapte, iar concurenții și-au etalat la start mașinile de sute de mii de euro.

 “Prețurile merg până la 200.000, 300.000 de euro, depinde foarte mult și de povestea mașinii, dacă mașina respectivă a fost pilotată de cineva celebru și are un istoric de genul acesta sau a avut ceva titluri mondiale, prețul poate trece de 1, 2 milioane” – Norris Măgeanu, președintele Federației Române de Automobilism Sportiv. 

Norris Măgeanu, președintele FRAS, spune că această competiție a atras zeci de piloți europeni.

 „Această competiție, este la a 5 a ediție și este special gândită pentru mașini istorice. Francezi, belgieni, italieni au aflat de competiție, au prins gustul, sunt foarte mulțumiți de modul în care se întâmplă lucrurile și vin din ce în ce mai mulți” – Norris Măgeanu, președintele Federației Române de Automobilism Sportiv. 

Printre participanți s-au numărat și foști campioni europeni și mondiali de raliuri.

„Am avut parte de familia De Mevius, tatăl Gregoire de Mevius, este dublu campion mondial de raliuri și băiatul său. Fiul a venit acum doi ani să cerceteze , iar acum au concurat” – George Grigorescu, maestru al sportului în automobilism, unul dintre organizatorii Romania Historic Winter Rally.

Mai multe echipaje s-au retras

George Grigorescu povestește că le-a fost greu să organizeze un asemenea eveniment în perioada de pandemie, iar mulți dintre participanți au renunțat.

„În final am ajuns cu 45 de echipaje la start, unde erau 70 cu o lună și jumătate. Sperietura de pandemie, de problemele de călătorie pentru piloți, copiloți care veneau cu avioanele, dar mai ales pentru asistențe care trebuiau să treacă frontierele cu mașini, camioane, i-a făcut pe mulți să dea înapoi”-  George Grigorescu, maestru al sportului în automobilism, unul dintre organizatorii Romania Historic Winter Rally.

Un belgian a câștigat cursa

Belgianul Ghislain de Mevius, la bordul unui Ford Escort MKII, a câștigat a cincea ediție a Romania Historic Winter Rally, competiție pe care a dominat-o încă din prima zi. De la startul cursei nu au lipsit Ford escort, Toyota Celica, Porsche 911, Lancia Delta 4, Opel Ascona, Mazda RX sau BMW 325.

La fel ca edițiile precedente, competiția organizată în Covasna de Aspromeca prin Paul Lacombe și George Grigorescu, a strâns un număr impresionant de străini. Din cele 45 de echipaje, doar unul a fost din România, cu Gabriel Stancu la bord, celelalte sosind din Franța, Belgia, Olanda și Grecia.

„La plecarea din România, le-am făcut și testul Covid, ca să se poată întoarcă la ei în țară. Aceasta era altă teamă pe care o aveau, dar s-a rezolvat. Ediția din acest an a fost cea mai bună de până acum” – George Grigorescu, maestru al sportului în automobilism, unul dintre organizatorii Romania Historic Winter Rally.

 

Sursa: SPORTS-NET

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed