x


  • EUR
    4.8701
    USD
    3.9758
string(8) "economie"

Şantierul Naval Damen Mangalia a lansat la apă cinci nave pentru trei clienţi diferiţi. O singură navă costă aproximativ 42 milioane euro

Autor: Money.ro | Sursa: news.ro | Publicat: 27.11.2020, 17:15

”Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Şantierul Naval Damen Mangalia: cea mai modernă şi tehnologizată navă off-shore pentru căutarea şi recuperarea de diamante din lume, două feriboturi RoRo hibride GNL şi două nave fluviale tip cisternă, parţial echipate (Inland tankers). Lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut şi vor continua în cursul anului viitor”, arată ministerul.

Cele cinci nave lansate săptămâna trecută la Mangalia deservesc arii diversificate pentru mai mulţi clienţi. Astfel, una dintre nave este pentru căutarea şi recuperarea de diamante de la mare adâncime, lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia. Va fi cea mai modernă şi tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume. Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziţionare – DP2, care se bazează pe un sistem cu şapte propulsoare – alimentate de şase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.

De asemenea, au fost lansate la apă şi două feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo, construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL. Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime şi au fost proiectate de aşa natură încât să permită încărcarea şi transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.

Alte două nave fluviale tip cisternă (Inland tankers) au fost lansate, în lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri şi o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele şi reglementările Societaăţii de clasificare Lloyd’s Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanţa, în luna decembrie a acestui an şi vor fi predate clientului final în Olanda.

Şantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare şantier din Europa.

“Parteneriatul dintre Damen şi România îşi arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Şantierul Naval Damen Mangalia dovedeşte astfel că poate produce, în condiţii dificile o gamă largă de nave medii şi mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcţia navală”, a declarat Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

Odată cu preluarea managementului şantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Şantierul Naval Damen Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial şi expertiza în domeniul construcţiilor şi reparaţiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de şantier, pentru atragerea de forţă de muncă şi pentru a face toate investiţiile necesare.

“Suntem foarte entuziasmaţi să construim aceste nave la Şantierul Naval Damen Mangalia. Şantierul dovedeste calitate şi are forţa de muncă şi infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reuşit să facem un adevărat tur de forţă în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potenţialul imens al parteneriatului dintre Damen şi România”, a declarat Mark Vermeulen, managing director MSV Unit, Damen Group.

Şantierul a lucrat îndeaproape cu clienţii săi pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranţă, de performanţă şi de funcţionare necesare pentru a oferi servicii optime, precizează ministerul.

”Această lansare este o etapă importantă în procesul de construcţie a navelor şi reprezintă un moment cheie, ce marchează finalizarea lucrărilor de sudură corp, presupunând, de asemenea, un progres semnificativ al lucrărilor de vopsitorie corp exterior şi nu numai. De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură şi se vor finaliza lucrările electrice şi tâmplărie”, mai spun reprezentanţii ministerului.