Scandal la OTOPENI! De ce primul tren ajuns în aeroport nu a fost de la CFR?

0

Un automotor deținut de compania Transferoviar Călători, deținută de Călin Mitică, este primul tren de test care a ajuns în gara de la Aeroportul Otopeni. Informația, dezvăluită de Club Feroviar, a suscitat multe discuții pentru că garnitura nu aparține de operatorul feroviar de stat CFR Călături ci unei societăți private. ”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat pentru Club Feroviar inginerul Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma care construiește noua legătură feroviară. 

 

În replică, oficialii de la CFR Călători susțin că nu a primit nicio solicitare pentru a efectua teste la Aeroportul Otopeni. ”Referitor la afirmația apărută în spațiul public potrivit căreia CFR Călători nu a răspuns solicitării pentru a efectua testele pentru noua linie feroviară spre Aeroportul Henri Coandă, precizăm că aceasta este falsă. Facem precizarea că CFR Călători nu a primit o astfel de solicitare. Menționăm, de asemenea, că CFR Călători a solicitat în urmă cu câteva săptămâni trasele de la compania națională de infrastructură feroviară și planul de mers pentru a realiza transportul între Gara de Nord București și Aeroportul Henri Coandă din Otopeni.
Mai mult, compania a avut întâlniri cu reprezentanții firmei care realizează construcția pentru a pune la punct detaliile privind amenajarea spațiilor ce urmează să fie ocupate de personalul CFR Călători în stația de cale ferată din Aeroportul Henri Coandă”, au spus cei de la CFR Călători. 

 

Jurnaliștii de la Club Feroviar susțin că adevărul e undeva la mijloc. ”Reprezentantul constructorului susține că a încercat să închirieze tren de la CFR Călători, dar că procedura era greoaie. Pe de altă parte, între CFR SA și CFR Călători domnește o stare de iritare din cauza faptului că operatorul de transport nu a achitat față de gestionar datorii din TUI, ce depășesc 200 de milioane de lei. Neplata acestora pune în dificultate compania CFR SA. Potrivit practicilor, CFR SA poate refuza oricărui operator modificarea livretelor de călătorie dacă acesta nu și-a plătit la timp datoriile. Mai mult, în situația în care obligațiile se plătesc rapid, operatorul de transport poate obține o reducere la plata TUI”, spun jurnaliștii de la Club Feroviar.

 

În acest moment, noua linie de cale ferată care uneşte Gara de Nord cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%, fără a pune însă la socoteală semnalizarea şi automatizarea, potrivit CFR Infrastructură. Condiţii normale de trafic vor putea fi asigurate spre sfârşitul anului. Calea ferată spre aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.