Scandalul sistării furnizării apei calde în Ploieşti continuă: firma care asigură serviciul de termoficare anunţă că „au fost irosite 17 zile din cele 30 iniţial anunţate pentru întreruperea furnizării apei calde”

0

„Informăm că, potrivit solicitării autorităţii contractante, societatea noastră nu a început lucrări de reparaţii, CAF (cazanul pentru apă caldă – n.r.) nr. 2 rămânând în starea în care a fost înainte de întreruperea furnizării apei calde în Municipiul Ploieşti. Este regretabil că, în ciuda prezentării rapoartelor tehnice de specialitate către partenerii noṣtri contractuali, aceştia nu au revenit asupra deciziei de sistare a lucrărilor la CAF nr.2, de strictă necesitate şi, în consecinţă, în opinia noastră, au fost irosite 17 zile din cele 30 iniţial anunţate pentru întreruperea furnizării apei calde.  La fel de regretabil este faptul că în continuare autorităţile locale nu şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale şi legale referitoare la plăţile atât a subvenţiei, cât şi a gazelor”, transmite, vineri, firma Temoficare Prahova, printr-un comunicat.

 

Oficialii companiei precizează că firma „şi-a îndeplinit obligaţia contractuală de inventariere finală a bunurilor de retur/concesionate şi a efectuat constatările cantitative şi tehnice asupra acestor bunuri”, arătând, în acest context, că experţii au constatat că, sub aspect tehnic, cazanul pentru apă caldă nr. 2 „este singura sursă utilizabilă de producere a energiei termice”.

 

„De asemenea, în vederea pregătirii pentru sezonul rece, începand cu data de 01.08.2022 echipele societăṭii noastre au efectuat peste 10 lucrări de reparare a unor avarii majore ale sistemului de termoficare. Subliniem faptul că societatea noastră a informat constant autorităţile locale cu privire la consecinţele notificării de reziliere comunicată la data de 02.08.2022. Prin adresele din data de 09.08.2022 şi din data de 10.08.2022, ne-am exprimat deschiderea pentru a organiza întâlniri privind clarificarea situaţiei, care însă au rămas fără răspuns. Reluăm apelul public adresat autorităţilor locale pentru a se aşeza la masa dialogului, în vederea rezolvării de urgenţă a blocajului administrativ în urma căruia compania noastră înregistrează prejudicii zilnice, iar consumatorii finali din municipiul Ploieşti sunt lipsiţi de serviciile publice elementare în secolul XXI”, mai susţine Termoficare Prahova.

 

Firma Termoficare Prahova SA, înfiinţată în acest an, a reuşit, la foarte scurt timp, să semneze cu Autoritatea de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Termo Prahova SA un contract pentru furnizarea de agent termic în municipiul Ploieşti, care are peste 130.000 de consumatori, inclusiv instituţii publice şi spitale, racordaţi la sistemul centralizat de termoficare. 

 

La nici trei luni de la semnarea contractului, Termoficare Prahova a sistat, începând cu 1 august, furnizarea apei calde în municipiul Ploieşti invocând necesitatea realizării lucrărilor de reabilitare la sistemul de termoficare. Imediat după această decizie, primarul oraşului Ploieşti, Andrei Volosevici, a acuzat că decizia este una politică şi care vizează discreditarea sa, arătând că nu Primăria, ci ADI Termo Prahova a încheiat acest contract. 

 

În urma scandalului public izbucnit, şeful ADI Termo Prahova a fost nevoit să demisioneze, iar Consiliul Judeţean Prahova a anunţat că reziliază contractul, cerând firmei Termoficare Prahova să reia furnizarea apei calde în municipiu, lucru care nu s-a întâmplat.