Se dau bani europeni la CNAS. Ce beneficii vor avea persoanele asigurate

Totodată, CNAS consideră că introducerea noilor instrumente va duce la simplifacarea procedurilor pentru persoanele asigurate.

Mai exact, asigurații nu vor mai fi nevoiți să meargă la casele de asigurări pentru a-și lua actele necesare.

„Introducerea acestor instrumente informatice este necesară pentru a simplifica procedurile de acordare a unor servicii în sistemul de sănătate, precum eliberarea certificatelor de concediu medical.

De asemenea, asiguraţii nu vor mai fi nevoiţi să meargă la casele de asigurări de sănătate cu recomandarea de îngrijiri medicale la domiciliu sau cu recomandarea de îngrijiri paliative la domiciliu pentru a obţine certificarea pe recomandare a numărului de zile de îngrijiri”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS, potrivit unui comunicat remis presei.

Potrivit sursei citate, în data de 28 ianuarie 2020, CNAS a semnat un Contract de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA), care are ca obiectiv dezvoltarea şi implementarea unui sistem integrat de management, denumit „Sistem integrat de management în sistemul de asigurări sociale de sănătate”.

Sistemul va permite elaborarea de rapoarte, analize şi studii menite să optimizeze şi să consolideze capacitatea decizională a CNAS, prin prelucrarea datelor specifice colectate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).

Valoarea totală a proiectului este de 101,98 milioane lei, din care 85,64 milioane lei reprezintă finanţarea nerambursabilă acordată de Autoritatea de Management POCA, scrie capital.ro.

Prin sistemul care va fi creat în cadrul acestui proiect, datele extrase din PIAS vor fi integrate şi organizate într-un format unic de referinţă. Astfel, din PIAS vor fi generate rapoarte personalizate în vederea efectuării analizelor, studiilor şi statisticilor necesare la nivel intern sau la solicitările Ministerului Sănătăţii şi ale altor instituţii, precum Institutul Naţional de Statistică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică.

Aceste date vor contribui la o mai bună înţelegere a nevoilor asiguraţilor, la reducerea riscurilor şi creşterea eficienţei cheltuielilor publice în sistemul de sănătate. Echipa de proiect a fost constituită şi în prezent se lucrează la întocmirea documentaţiei necesare derulării achiziţiei publice.

În ceea ce privește perioada de implementare a proiectului, aceasta este de 36 de luni.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed