Sebastian Vlădescu și ȘPAGA de un milion de euro

0

Sebastian Vlădescu, fost ministru al finanţelor, este suspectat de fapte de corupţie. Potrivit unui comunicat al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Sebastian Vlădescu ar fi luat mită de două ori în perioada în care a fost ministru de finanţe de la firma care executa lucrări de reabilitare pentru tronsoanele de cale ferată a liniei Bucureşti-Constanţa. Per total, ar fi vorba despre 20 de milioane de euro mită pentru modernizarea acestui tronson. Şpaga a fost însă împărţită. Prin urmare, nu este singurul implicat. Procurorii DNA au început deja urmărirea penală împotriva fostului deputat Cristian Boureanu şi cu avizul preşedintelui, ar putea începe şi anchetarea lui Sebastian Vlădescu.

 

Procurorii spun că cei doi, alături de alţi apropiaţi au condiţionat plata lucrărilor la mai multe tronsoane de cale ferată.

 

Trafic de influenţă şi o mită de milioane de euro. Sunt acuzaţiile pe care procurorii DNA le aduc fostului ministru al finanţelor şi fostului deputat Cristian Boureanu. În acelaşi dosar sunt cercetaţi şi alţi trei apropiaţi de ai lor.

„Mai exact, procurorii dețin indicii și suspiciuni rezonabile că între 2005-2014, oficiali români și apropiați ai acestora ar fi pretins și primit suma de 20 de milioane de euro pentru aprobarea unor contracte și plata facturilor aferente lucrărilor efectuate la tronsoanele de cale ferată”, a declarat Livia Săplăcan, purtător de cuvânt al DNA.

 

Este vorba despre lucrări la linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa. Procurorii spun că Sebastian Vlădescu şi Costea Ionuţ, un fost angajat al Ministerului Finanţelor, alături de un apropiat al conducerii CFR, cereau 3,5% din banii pe care firma străină urma să-i primească pentru reabilitarea căii ferate.

 

Lucrările de modernizare a magistralei Bucureşti-Constanţa, în lungime de 225 km, au început în 2006, când Sebastian Vlădescu era ministrul finanţelor publice în cabinetul Tăriceanu. Procurorii DNA spun că au probe ce indică faptul că încă din 2005, atunci când a fost scos la licitaţie respectivul tronson pentru reabilitare, şi când Sebastian Vlădescu doar ce îşi preluase mandatul de ministru, constructorul ar fi oferit mită astfel încât să îşi asigure obţinerea respectivului contract.