Secretarul de stat Liviu Rogojinaru: Lucrăm la Strategia de export a României pe perioada 2021-2027, dar şi la o ”hartă economică a României”, care va fi gata în două luni

”Vrem să promovăm mult mai mult exportul. Lucrăm în acest sens. (…) Ce facem noi la Minister? Acum scriem la Strategia de export a României pe perioada 2021-2027, împreună cu colegii, cu Academia de Studii Economice, cu Institutul de Stat pentru Prognoză, cu Cancelaria Primului ministru, Consiliul de export al ministerului, am creat un grup de lucru şi începem să scriem. Tot aşa cum vrem să dăm harta economică a României, probabil că în maximum două luni de zile o vom avea gata, în aşa fel încât toată lumea să vadă fiecare judeţ, ce mai facem noi în ţara asta. Promovăm practic produsele româneşti”, a declarat Rogojinaru.

Ministerul vrea să trimită această hartă tuturor ambasadelor României.

”Cine întreabă de România, să spună: Uite, asta facem noi, primele 100 de firme din fiecare judeţ, asta facem noi astea sunt şi cu asta se ocupă”, a explicat oficialul.

El afirmă că ”planul cincinal” nu a fost inventat de regimul comunist, ci de părinţii economiei.

Oficialul mai spune că autorităţile încearcă să sprijine producătorii din România.

”Este nevoie de o strategie pentru promovarea produselor româneşti. Avem nevoie să ne ajutăm în primul rând noi pe noi, avem nevoie de ştiinţa cum să facem acest lucru, este foarte important să avem o strategie, să avem o gândire, să mergem împreună cu produsele româneşti pe piaţa internaţională, să ştim să ne promovăm mai bine inclusiv la noi în ţară, dar să ştim să ne promovăm cel puţin la fel de bine şi pe pieţele extracomunitare. Este foarte important să reînvăţăm să exportăm şi aş fi foarte fericit să reexportăm produsele româneşti şi brandurile româneşti”, a precizat Liviu Rogojinaru.

Videoconferinţa, organizată de Agenţia de presă News.ro, Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox, având în vedere consecinţele economice ale pandemiei Covid-19, îşi propune să susţină produsele fabricate în România şi implicit companiile care realizează astfel de produse în ideea creşterii importanţei economiei româneşti în ansamblu. O astfel de iniţiativă are efecte benefice asupra PIB, precum şi în ceea ce priveşte echilibrarea balanţei comerciale, fluxului monetar şi cursului valutar. De asemenea, se investeşte în comunitate şi se consolidează economia. Produsele româneşti trebuie să fie de calitate şi competitive cu cele din străinătate astfel încât consumatorul să fie mulţumit şi să conştientizeze alegerea sa, promovarea acestora bazându-se nu numai pe valori tradiţionale şi sentimentale.

Evenimentul este organizat cu sprijinul  şi al , iar partener media este .


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed