Sindicatele se opun privatizării CFR Marfă

0

Sindicaliştii cer ca privatizarea să fie făcută la un preţ corect şi numai după o evaluare completă a patrimoniului companiei.

 

Reprezentanţii sindicatelor spun că statul face cea mai mare greşeală dacă vinde CFR Marfă ieftin. Terenurile, vagoanele, locomotivele şi tot ce mai deţine compania valoarează în prezent câteva miliarde de euro, aşa că 65 de milioane de euro înseamnă praful de pe tobă, susţin reprezentanţii sindicatelor.

 

„Doar dacă socotim banii pe care un potenţial cumpărător îi poate lua pentru fierul vechi şi tot se obţin 200 de milioane de euro. CFR Marfă deţine în prezent 39.000 de vagoane, 900 de locomotive, zeci de terenuri şi clădiri, care trebuie evaluate înainte de privatizare”, atrage atenţia Iulică Măntescu, preşedintele Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România.

 

„O locomotivă nouă costă în jur de 1,6 – 2 milioane de euro. 900 de locomotive ori un milion de euro fac minim 900 de milioane. Dacă tragem linie şi calculăm, doar de aici se strâng aproape 1,1 miliarde de euro”, spune liderul sindical.

 

La sfârşitul anului trecut, datoriile companiei se ridicau la circa 450 de milioane de euro. Ministrul Relu Fenechiu a declarat că privatizarea CFR Marfă se va face prin licitaţie cu plic închis, iar garanţia de participare va fi de 10 milioane de euro, ceea ce înseamnă alegerea unei companii de profil, cu resurse mari financiare.

 

Ion Hossu, preşedintele confederaţiei Cartel Alfa, este însă sceptic faţă de optimismul afişat de către guvernanţi: „Vă anunţ că sunt foarte mulţi buticari care sunt dispuşi să pună 10 milioane de euro, ca să obţină fier vechi de 200 de milioane”.