Sorin Grindeanu, despre viitoarea autostradă Timişoara – Belgrad: Acest tronson e prins în Masterplanul de transporturi pentru România/ Va fi semnat un acord bilateral cu Serbia

După ce, în urmă cu câteva zile, Sorin Grindeanu a primit vizita ambasadorului Serbiei în România, vineri la Moraviţa s-a desfăşurat o întâlnire a grupului româno-sârb care a luat în discuţie costruirea autostrăzii Timişoara-Moraviţa.

 

„Azi (vineri, n.r.) a fost o întâlnire a grupului româno-sârb la Moraviţa. Vă spuneam că există câteva puncte care trebuie să fie depăşite, astfel încât acest proiect să intre pe făgaşul normal, să putem face licitaţia pentru execuţie. S-au depăşit majoritatea punctelor care erau cu semnul întrebării. În următoarele două săptămâni să se finalizeze acordul bilateral între România şi Serbia, astfel încât în cadrul vizitei pe care o voi avea la sfârşit de martie – începutul lunii aprilie, la Belgrad, să semnez cu omologul sârb acordul bilateral”, a anunţat Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă care a avut loc la Timişoara.

 

Ministrul Transporturilor a dat explicaţii legate de semnarea acestui document cu partea sârbă.

 

„Vă spun ce am găsit şi ce se va întâmpla cu semnarea acestui acord. Nu mai vorbesc de traseu, care trecea prin casele oamenilor, şi toate discuţiile din urmă cu ceva vreme. Profilul era de drum expres până la Voiteni. De la Voiteni la Moraviţa drum de mare viteză, dar cu profil de o bandă pe sens. Acest tronson e prins în Masterplanul de transporturi pentru România, aprobat de Comisia Europeană. Prima fază a fost de schimbare la drum expres. În documente figurează ca drum expres până la Voiteni, două benzi pe sens. Odată cu semnarea acordului cu partea sârbă, sunt sigur că profilul va fi de autostradă. Profilul a fost aşa: până la Voiteni drum expres cu două benzi de la Voiteni, drum de mare viteză cu o bandă pe sens, aşa am găsit proiectul. Odată cu semnarea acestui acord, cred că inclusiv acest punct care ţine de acest coeficient de trafic va fi înlăturat, astfel că profilul va fi de autostradă. De aia e important acest acord”, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

 

Cu traseul stabilit, din 11 variante care s-au aflat în lucru, Autostrada A9 Timişoara – Moraviţa este încă în faza realizării studiului de fezabilitate.

 

CNAIR şi Ministerul Transporturilor au semnat încă din august 2019 contractul de finanţare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timişoara-Moraviţa”, pentru a obţine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1.

 

Valoarea totală a proiectului pentru studiul de fezabilitate este de 14.693.042,97 lei şi va fi finanţat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contribuţia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

 

La licitaţia lansată în martie 2019 s-au înscris două asocieri care voiau să realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa, care ar urmă să lege România de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autorităţile de la Bucureşti l-au făcut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteză cu ţară vecină.

 

Licitaţia a fost câştigată de asocierea Search Corporation SRL – Egis România SA.

 

Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.

 

Viitoarea autostrada ar urma să lege Timişoara de Moraviţa şi mai apoi de Pancevo şi să asigure conexiunea rapidă cu capitala Serbiei, Belgrad, pentru că de la Pancevo până la Belgrad este drum cu două benzi de circulaţie pe sens, cu regim de autostradă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed