Start Rabla pentru Electrocasnice: Cum vă puteţi crea un cont. Paşi de urmat

O nouă sesiune a Programului Rabla pentru Electrocasnice începe vineri, 17 iunie, de la ora 10.00, prin crearea conturilor de utilizator, cei interesaţi având la dispoziţie 7 zile pentru această etapă, potrivit Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
Bugetul alocat în acest an este de 100 de milioane de lei, cu 25 de milioane de lei mai mult decât anul trecut.
”Începând de vineri, ora 10.00, Administraţia Fondului pentru Mediu organizează o nouă sesiune pentru Programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic. Persoanele fizice au la dispoziţie 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicaţia informatică”, anunţă AFM, într-un comunicat de presă.
Preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu, anunţă suplimentarea bugetului: ”Având în vedere interesul manifestat faţă de acest program şi succesul uriaş pe care acesta l-a avut în ediţiile trecute în rândul populaţiei, am luat hotărârea de a mări bugetul alocat la 100 de milioane pentru cele două sesiuni din acest an, cu 25 de milioane mai mult faţă de anul trecut. Prin acest program promovăm reducerea consumului de energie prin înlocuirea echipamentelor electrice şi electronice uzate şi mari consumatoare de energie cu altele noi, cu un consum mult mai scăzut”.
Acesta a precizat că toţi cei interesaţi să participe în program, în oricare dintre etape, trebuie să îşi creeze un cont de utilizator.
”Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veţi putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveţi deja un cont de utilizator, creat în ediţiile anterioare ale programului, nu trebuie să vă creaţi alt cont, ci doar să vă autentificaţi utilizând adresa de e-mail şi parola setată de dumneavoastră. În cazul în care aţi uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmând paşii descrişi în aplicaţia informatică”, a mai declarat preşedintele AFM.
Cum vă creaţi un cont  
Înscrierea utilizatorului în programul Rabla pentru electrocasnice se face la adresa electrocasnice.afm.ro
Cu ocazia organizării noii sesiuni, se va relua întreaga procedură de selecţie pe etape, inclusiv etape de înscriere în program prin crearea de cont. Data lansării noii sesiuni se va aproba prin dispoziţia preşedintelui AFM şi va fi comunicată pe pagina de internet a instituţiei.
După înscrierea solicitanţilor prin crearea conturilor de utilizator, demarează etapele de selecţie, în aplicaţia informatică, a voucherelor aferente echipamentelor incluse în program.
Paşii de urmat:
– Selectaţi butonul „Înregistrare beneficiar” şi apoi completaţi informaţiile solicitate
– Completaţi toate câmpurile cu informaţiile necesare şi bifaţi căsuţele din formular.
– Selectaţi butonul „Creează un cont nou”. Veţi primi un SMS cu un cod.
– Introduceţi codul de activare pentru a finaliza înregistrarea şi apăsaţi butonul „Activare cont”.
– Autentificaţi-vă în aplicaţie utilizând adresa de email si parola completate in cadrul formularului de
– Înregistrare
– ATENŢIE! Datele introduse în formular vor fi comparate cu datele din documentul de identitate încărcat.
CNP-ul introdus nu se mai poate modifica/corecta după crearea contului.
2. Autentificarea în aplicaţie
– Selectaţi butonul „Autentificare” din partea din dreapta sus a aplicaţiei
– Introduceţi datele de autentificare în câmpurile prezentate „E-mail” şi „Parola”
– Selectaţi butonul „Autentificare”
3. Vizualizarea datelor completate în cadrul procesului de creare cont
– După autentificare în contul personal, utilizatorul persoană fizică poate vizualiza datele completate apăsând pe pictograma cu numele propriu din partea dreaptă sus.
– Se va accesa opţiunea “Profil”.
4. Completarea datelor personale şi ataşarea documentelor necesare
– După autentificarea în contul personal, fiecare beneficiar persoană fizică îşi poate edita / completa datele personale accesând secţiunea „Profil”.
– Pentru a edita datele se va apăsa pe butonul “Editează profil”.
– În ecranul de editare profil se poate încărca copia scanată a Cărţii de identitate (CI) sau a Buletinului de identitate (BI), şi declaraţia pe propria răspundere a solicitantului.
– Toate datele, cu excepţia CNP-ului, pot fi modificate. După efectuarea modificărilor, selectaţi butonul „Salvează” pentru a salva modificările efectuate.
5. Generarea declaraţiei
– Declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului necesară utilizării voucherelor se va genera prin accesarea butonului „Tipăreşte declaraţie” după completarea informaţiilor necesare din profilul de utilizator.
După selectarea butonului „Tipăreşte declaraţia” utilizatorul va fi îndrumat să salveze local declaraţia.
Aveţi obligaţia de a o imprima, semna, scana şi reîncărca declaraţia semnată în contul dumneavoastră.
6. Schimbare parola
– După autentificare, beneficiarul persoană fizică poate schimba parola ataşată contului prin apăsând pe pictograma cu numele propriu din partea dreaptă sus şi selectarea opţiunii „Modificare parolă”.
– După introducerea parolei actuale se introduce noua parolă apoi se confirmă şi se apasă butonul „Salvează”
7. Generarea voucherelor (se va efectua conform calendarului anuntat)
– Generarea de vouchere se realizează din meniul situat în partea din stânga sus al aplicaţiei.
– Utilizatorul autentificat va selecta opţiunea „Generează voucher” din meniu şi o să fie redirecţionat către pagina unde poate genera voucherele.
– Din lista „Tip voucher” se va selecta dispozitivul electrocasnic pentru care doreşte generarea voucherului, se va confirma prin bifă că nu are datorii la bugetul local şi de stat şi apoi se va selecta butonul „Salvare
– Aplicaţia va genera voucherul şi-l va afişa în pagină.
8. Utilizarea voucherelor
– Voucherele generate de către persoana fizică vor fi activate de către Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM). Acest lucru o să fie evidenţiat în fereastra de afişare a voucherelor. După activarea acestora de către AFM, voucherele se pot utiliza.
– Utilizatorul are obligaţia de a încărca copia scanată a cărţii / buletinului de identitate şi declaraţia pe proprie răspundere până la momentul utilizării voucherelor. Neîndeplinirea acestei condiţii va rezulta în imposibilitatea utilizării acestora la momentul efectuării tranzacţiei.
a. Utilizarea voucherelor în magazin fizic
– Voucherul se poate folosi în magazinele propriu-zise / fizice în două moduri: prin prezentarea voucherului pe un dispozitiv mobil, din contul beneficiarului persoană fizică, şi citirea codului de bare de către comerciant (sau a codului de voucher efectiv); sau prin imprimarea voucherului şi prezentarea acestuia în format fizic (pe hârtie) comerciantului. Descărcarea voucherului se realizează prin accesarea butonului „Descarcă” din dreptul respectivului voucher. Utilizatorul o să fie îndrumat să selecteze o locaţie unde să salveze voucherul pe dispozitivul personal.
b. Utilizarea voucherelor online
– Voucherul se poate folosi în magazinele on-line prin copierea codului de voucher şi lipirea acestuia (copy/paste) în câmpul pus la dispoziţie în site-ul comerciantului.
– Voucherele se pot utiliza o singură dată.
– Voucherele nefolosite vor expira după 15 zile de la data activării acestora de către Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
Calendarul pentru prima sesiune Rabla
Prima ediţie începe pe 17 iunie ora 10, va exista o săptămână de înregistrare a beneficiarilor (oamenii să-şi facă în platforma electronică conturi şi urmează 3 etape pentru solicitare a voucherelor.
Etapa 1 se va desfăşura în perioada  25 iunie – 1 iulie şi vor fi incluse maşini de spălat rufe, spălat vase şi frigidere. Bugetul total pentru această etapă va fi de 25 milioane lei.
Etapa 2 se va desfăşura în perioada 1 – 7 iulie şi vor fi incluse tablete şi laptop-uri. Bugetul total va fi de 10 milioane lei.
Etapa 3 va fi în perioada 8 – 14 iulie şi vor di incluse aparate de aer condiţionat, aspiratoare, uscătoare de rufe. Bugetul total va fi de 15 milioane lei.
Buget total pentru prima sesiune va fi de 50 milioane lei
Valoarea voucherelor
500 lei: laptop-uri
400 lei: maşini de spălat rufe, aparate de aer condiţionat, maşini de spălat vase, frigidere, uscătoare de rufe
300 lei: tablete
200 lei: aspiratoare   Televizoarele au fost excluse din ediţia 2022 a programului Rabla pentru electrocasnice

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed