Statistică îngrijorătoare! 60% din tineri nu vor fi pregătiți pentru un job în 2030

0

Cercetările arată că tinerii care muncesc de când sunt la școală învață să-și gestioneze timpul și sunt mai responsabili. Potrivit Școla9.ro, România se află pe ultimul loc în UE la rata de angajare a elevilor și studenților. Media de angajare a elevilor și studenților la nivelul UE e de 23%.

6 din 10 tineri vor fi nepregătiți pentru un job în 2030

Conform Institutului Național de Statistică, în România aproape 24 % dintre tinerii de până în 24 de ani erau șomeri la finalul anului trecut. Legislația din România permite angajarea tinerilor cu normă redusă de la vârsta de 16 ani.

Un raport publicat anul trecut de PwC, UNICEF și Generation Unlimited arată că, la nivel global, peste 60% dintre tinerii cu vârste între 15 și 24 de ani nu vor fi pregătiți pentru un loc de muncă în 2030.

Școlile, un rol important în cariera tinerilor

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică atrage atenția că școlile joacă un rol important în orientarea elevilor în viitoarea lor profesie și că acestea trebuie să-i pregătească pentru a aborda în mod realist piața muncii. Organizația a venit și cu zece sfaturi pentru instituțiile de învățământ:

  • Notele nu mai sunt suficiente, mai ales atunci când rata șomajului este ridicat. Tinerii trebuie ajutați să identifice potențialii angajatori, să devină „atractivi” pentru ei, dar și să fie pregătiți psihologic pentru piața muncii.
  • Tinerii fără experiență știu prea puțin despre ce înseamnă să muncească efectiv. Gândirea referitoare la carieră este deseori limitată.
  • Orientarea în carieră pe care ar trebui să o facă școlile nu trebuie să se rezume doar la a oferi informații despre piața muncii, ci și să abordeze părerile și așteptările pe care le au tinerii despre munca potrivită lor, să li se explice ce înseamnă, realist, slujba pe care și-o doresc.
  • Orientarea în carieră ar trebui să înceapă timpuriu, iar copiii să fie încurajați să fie curioși, să pună întrebări, să facă legături între ce fac la clasă și ceea ce ar putea face mai târziu, ca adulți. Cele mai importante decizii privind investiția lor în educație nu sunt luate de elevi la sfârșitul școlii, ci înainte.
  • Școlile trebuie să-i pună în contact pe elevi cu potențiali angajatori. Cu cât sunt implicați mai mult în astfel de întâlniri, cu atât cei mici pot înțelege utilitatea unui job anume.
  • Întâlnirile dintre elevi și angajatori sau cu oameni care muncesc în diverse domenii trebuie să fie autentice.
  • Experiențele autentice au impact mare chiar și atunci când sunt scurte.
  • Orele de orientare în carieră ar trebui făcute de profesioniști imparțiali și bine pregătiți.
  • Școlile trebuie să aibă în vedere că elevii înțeleg diferit și au acces diferit la sprijin și informații privind cariera. Elevii din medii dezavantajate au în mod special mai mult de câștigat de pe urma unor astfel de programe la nivelul școlii, care să-i ajute să găsească mai ușor un loc de muncă.
  • Ghidarea în carieră a unui elev este responsabilitatea tuturor, implică întreaga școală și comunitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.