STUDIU: Doar 7% dintre companii şi-au integrat complet strategiile de afaceri, tehnologice şi de sustenabilitate

”Pe măsură ce companiile îşi stabilesc obiective de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) tot mai ambiţioase, strategiile lor în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi tehnologia trebuie să devină mai strâns aliniate pentru a obţine un avantaj competitiv, valoare financiară şi un impact pozitiv de durată asupra societăţii şi mediului, conform unui studiu realizat de Accenture (NYSE: ACN).

În prezent, doar 7% dintre companii şi-au integrat complet strategiile de afaceri, tehnologice şi de sustenabilitate.

Toate cele 560 de companii chestionate în cadrul studiului au considerat tehnologia ca fiind importantă sau foarte importantă pentru atingerea obiectivelor lor de sustenabilitate.

”Deşi companiile văd o valoare clară în implementarea unei strategii integrate, ele menţionează lipsa de soluţii şi standarde (40%), complexitatea (33%) şi lipsa de conştientizare a consecinţelor neintenţionate ale tehnologiei (20%) ca fiind obstacole în calea atingerii obiectivelor lor. Acest decalaj între intenţie şi acţiune determină companiile să facă compromisuri între obiectivele de afaceri şi cele de sustenabilitate – compromisuri care pot fi reduse sau eliminate cu ajutorul unei strategii tehnologice universale şi sustenabile”, relevă studiul.

Directorii sistemelor de informaţii (CIO) pot juca un rol esenţial în sprijinirea eforturilor generale de transformare a companiei lor şi ar trebui să aibă un cuvânt de spus în luarea deciziilor privind sustenabilitatea. Însă majoritatea nu o fac. De fapt, doar 49% dintre CIO fac parte din echipa de conducere care stabileşte obiectivele de sustenabilitate şi doar 45% sunt evaluaţi în ceea ce priveşte atingerea acestor obiective, spun specialiştii.

„Fiecare afacere trebuie să fie sustenabilă, iar tehnologia este un instrument esenţial şi fundamental – de la îmbunătăţirea transparenţei şi urmărirea în lanţurile de aprovizionare globale, până la măsurarea şi reducerea emisiilor de carbon. Nu mai este pur şi simplu opţional să pui sustenabilitatea pe primul loc în ceea ce priveşte modul în care funcţionează organizaţiile. O strategie bazată pe tehnologie sustenabilă – una care încorporează sustenabilitatea în tehnologie, conduce sustenabilitatea prin tehnologie şi scalează/măsoară sustenabilitatea prin implicarea ecosistemului – va ajuta companiile să ofere valoare pe toate planurile şi să contribuie la atingerea obiectivelor lor mai largi de sustenabilitate”, a declarat Sanjay Podder, Technology Sustainability Innovation lead la Accenture.

O strategie sustenabilă eficientă bazată pe tehnologie contribuie la dezvoltarea afacerii şi a performanţei ESG prin atingerea a trei elemente cheie:

Sustenabilitatea prin tehnologie : Utilizarea forţei tehnologiei pentru a permite şi accelera eforturile de sustenabilitate în întreaga organizaţie. 92% dintre companiile chestionate îşi propun să atingă obiective de reducere a emisiilor nete până în 2030, ceea ce va necesita implementarea unor tehnologii avansate pentru a măsura, reduce şi elimina amprenta de carbon a unei organizaţii. Tehnologia este, de asemenea, esenţială pentru trecerea la lanţuri valorice responsabile; promovarea unor alegeri sustenabile pentru clienţi; şi construirea unei organizaţii sustenabile. Dintre companiile chestionate care au reuşit să reducă cu succes emisiile în producţie şi operaţiuni, 70% au folosit inteligenţa artificială (AI).

Sustenabilitatea în tehnologie: Protejarea oamenilor şi a planetei prin transformarea progresivă a tehnologiei într-una mai sustenabilă. Pe măsură ce tot mai mulţi oameni se conectează la internet, iar utilizarea tehnologiei creşte, la fel se întâmplă şi cu emisiile de dioxid de carbon. Este prioritară adoptarea unui software ecologic, eficient din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. De asemenea, este nevoie de construirea unor sisteme de încredere care să includă confidenţialitate, corectitudine, transparenţă, utilitate şi accesibilitate; şi instituirea unor mecanisme de guvernanţă adecvate. Doar două dintre cele 560 de companii intervievate au declarat că iau în considerare eficienţa energetică în toate etapele ciclului de viaţă al dezvoltării de software, ceea ce indică faptul că există o marjă considerabilă de îmbunătăţire. Raportul identifică un cadru solid de dezvoltare ecologică a software-ului, care prioritizează domeniile de emisii materiale, inclusiv ciclul de viaţă al dezvoltării de software, precum şi experienţa digitală ecologică, cloud, edge, centrele de date, inteligenţa artificială şi infrastructura.

Sustenabilitatea la scară largă: Urmărirea inovaţiilor revoluţionare împreună cu partenerii din ecosistem pentru a dezvolta moduri total diferite şi mai sustenabile de a face afaceri în viitor. Nicio organizaţie nu poate aborda singură provocările sustenabilităţii globale la scară largă. Companiile trebuie să lucreze dincolo de graniţele propriilor organizaţii pentru a îndeplini Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale Naţiunilor Unite. 43% dintre companiile intervievate se alătură în prezent unor colaborări, alianţe şi grupuri de susţinere a industriei axate pe tehnologia ecologică.

„Crearea şi punerea în aplicare a unei strategii cuprinzătoare de tehnologie durabilă – o strategie care utilizează tehnologia pentru a impulsiona sustenabilitatea la scară largă, făcând în acelaşi timp ca tehnologia însăşi să devină mai durabilă – reprezintă acum misiunea principală a CIO-ului. Responsabilitatea este uriaşă, dar oportunitatea de a descoperi noi surse de valoare şi de a deschide calea către un viitor mai sustenabil este şi mai mare”, a adăugat Podder.

Cercetarea a fost realizată în septembrie şi octombrie 2021 prin intermediul unui sondaj web. Eşantionul a fost format din 560 de CIO, CTO, directori de sustenabilitate şi cei care le raportează direct (directori, vicepreşedinţi) din companii cu venituri de peste 1 miliard de dolari SUA. Cercetarea a cuprins 12 ţări şi 11 industrii.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale cu capacităţi de top în domeniul digital, cloud şi securitate. Oferă servicii de strategie şi consultanţă, tehnologie şi operaţiuni şi Accenture Song. Deserveşte clienţi din peste 120 de ţări.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed