Surpriză de sărbători: Aston Martin prezintă conceptul unei citadine

Aston Martin Cygnet are la bază platforma folosită de Toyota IQ. Şi motorul a fost împrumutat de la constructorul nipon: concept car-ul britanic este echipat cu un propulsor  de 1.33 l care dezvoltă 99 CP.

Deşi autoturismul este dedicat utilizării urbane şi orientat spre un consum cât mai mic, Aston Martin a anunţat că va folosi totuşi elemente consacrate din clasa premium: piele de cea mai bună calitate pentru interior, repere cromate şi ultimele tehnologii audio.

Prezentarea în premieră mondială astăzi nu va conduce la un rezultat imediat vizând introducerea în producţie.

Aston Martin a anunţat că va continua dezvoltarea concept car-ul Cygnet pe parcursul anului 2010. Astfel, cel mai posibil vom vedea acest model pe străzi în cel mai fericit caz în 2011 şi doar pe piaţa europeană.

Aston Martin nu este singurul producător de autoturisme premium care încearcă să intre pe segmentul maşinilor de oraş. Mercedes Benz a dezvoltat în colaborare cu Swatch în 2004 un brand dedicat autoturismelor mici de oraş, dar cu pretenţii de lux. Smart a devenit în scurtă vreme un reper prin noul model citadin propus.

Dar dezvoltarea şi know-how-ul unui producător de talia Daimler AG e reflectată de costuri. Smart nu e un model foarte accesibil ( în România se vinde de la 10.000 euro), astfel că e de aşteptat un preţ destul de mare în comparaţie cu ofertele din clasă şi pentru viitorul Aston Martin Cygnet.

În primele 10 luni ale acestui an Smart a vândut în România 39 de unităţi conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme. Putem vorbi despre o piaţă locală care pare exclusivistă, iar apariţia unui competitor direct cu un background atât de celebru cum e cel al britanicilor de la Aston Martin ar putea afecta direct cota de piaţă deţinută de Smart.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed