Tara in care ar putea pleca Dacia are de trei ori mai multe autostrazi decat Romania

Protestul acestora vine la puţin timp după ce şeful Dacia a ameninţat, mai mult sau mai puţin voalat, că, dacă până în 2020 această autostradă nu va fi gata, compania va fi nevoită să ia decizii radicale.

 

În replică la protestul angajaţilor Dacia, premierul Victor Ponta le-a sugerat acestora să înceteze cu protestele, pentru că, în felul acesta, există posibilitatea ca francezii să plece din cauza prea multor conflicte de muncă.

 

„Eu ştiu că sunt pe profit, unu. Şi mai ştiu că, dacă o mai ţin în mitinguri, o să mute producţia în Maroc”, a declarat premierul.

 

Totuşi, dacă ne uităm un pic pe cifrele de infrastructură din România şi la cele din Maroc, vom constata că, dacă Renault va renunţa la uzina Dacia din România în favoarea Marocului, acest lucru s-ar putea întâmpla şi din cauza faptului că acestă ţară africană stă mult mai bine decât noi la capitolul autostrăzi.

 

Mai precis, reţeaua de autostrăzi din Maroc a depăşit anul trecut 1.500 de kilometri, iar în 2015 se aşteaptă să depăşească 1.800 de km, conform unor informaţii din presa locală.

 

Altfel spus, în timp ce România are ca ţintă deschiderea a până în 80-90 de km de autostradă, în legătură cu care nu putem fi siguri că vor deveni realitate, Maroc şi-a propus să deschidă nu mai puţin de 300 de km.

 

România are, în momentul de faţă, 667 de km de autostradă, adică aproximativ jumătate față de ţara africană în care au ales să se extindă francezii.

 

Automobile Dacia nu vrea să ia măsuri radicale la Mioveni, însă are un plan de robotizare a uzinei şi, în 2020, vor fi luate decizii cruciale, dacă sistemul de autostrăzi nu se îmbunătăţește, a spus într-un interviu pentru HotNews.ro, Nicolas Maure, şeful Dacia, făcând aluzie la construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti.

 

După avertismentul Dacia, Ministerul Transporturilor a trimis un comunicat în care a precizat că autostrada Sibiu – Piteşti figurează în Master Plan ca prioritate zero, urmând a fi construită în perioada de implementare a proiectelor 2014-2020.

 

Autostrada are o lungime de 120 km din care 20 de km sunt în zona de munte. Proiectul este evaluat la 1,6 miliarde euro (fără TVA).

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed