Televiziunile arunca noi grile in lupta pentru audienta si publicitate

0

Televiziunile si-au conturat atuurile in fata concurentei, in incercarea de diferentiere: Pro Tv continua formatele de succes “Dansez pentru tine” si “Cu un pas inainte” si incearca din nou sa castige tronsonul ce precede stirile de la ora 19.00, aducandu-l pe Catalin Maruta, Antena 1 conteaza pe Dan Negru, Genialii si trupa Divertis, Prima Tv ramane in zona reality show-urilor, in timp ce TVR 1 incearca sa accentueze latura de serviciu public.

Investitiile, insa, nu s-au dus doar in zona achizitionarii sau producerii de noi programe, ci si in zona dotarilor tehnice, pentru a creste calitatea emisiei. O mare parte dintre programele de televiziune si-a anuntat trecerea la sistemul digital de emisie a stirilor. Trei dintre ele, Pro TV, Realitatea TV si Antena 1, au comunicat, la interval de cateva zile, aceeasi suma pentru investitiile in imbunatatirile de grafica si in echipamentele digitale necesare emisiunilor informative difuzate in sistem digital, respectiv sase milioane de euro.

Liderul de audienta, Pro Tv, care a avut in perioada 1 ianuarie-30 august o cota de piata medie zilnica de 15,6%, a investit mult pentru grila de toamna in ID-urile de post, in noul studio al Stirilor Pro Tv, in achizitionarea drepturilor de a difuza meciurile din UEFA Champions League, in achizitia de seriale si filme de top si in noi editii ale show-ului “Dansez pentru tine” si a serialului “Cu un pas inainte”, a declarat pentru Business Standard Maria Apostol, PR Manager Media Pro. Acestea sunt mizele pentru a fi in continuare in topul audientelor si pentru a atrage tot mai multi telespectatori. Pro Tv aloca resurse financiare importante marketingului si comunicarii brandului, programelor si vedetelor.

Pe langa continuarea show-ului “Dansez pentru tine” si a serialului “Cu un pas inainte”, postul TV patronat de Adrian Sirbu pune accent tot mai mult pe campanii sociale, continuand campanii de genul “Daruiesti si castigi”, “Mos Craciun exista” sau “Tu stii ce mai face copilul tau?”, lansata la inceputul acestei veri.

Cele doua noutati absolute ale grilei sunt prezenta lui Catalin Maruta, care va incerca sa faca audienta pe tronsonul pe care il ocupa Teo Trandafir, 17.45-19.00, si pentru care, de la plecarea acesteia, postul nu a mai reusit sa repete performantele in termeni de audienta. Maruta va prezenta o emisiune care va avea un format asemanator celui cu care Teo domina piata.

Plecarea lui Maruta de la SRTV a creat un gol in grila TVR 1, unde acesta realiza o emisiune menita sa aduca public tanar, si o paguba grilei TVR 2, unde era o figura emblematica a postului si realizatorul matinalului. De asemenea, Pro Tv lanseaza o noua productie proprie, serialul “Anticamera”, care i-a redat lui Florin Calinescu posibilitatea de a regiza si juca intr-un film marca Pro.

Divertisment. De pe pozitia a doua in topul audientelor, cu o cota de piata medie zilnica de 12,4%, Antena 1 a anuntat ca in toamna aceasta isi va consolida pozitia in topul posturilor tv, mizand pe divertisment. Continua emisiunea “9595” cu Dr. Cristian Andrei, care acum va avea din nou un concurent la Pro Tv, precum si programe ca “Animat Planet Show”, “Din Dragoste”, “Duminica in familie” si “Test de fidelitate”. De asemenea, in grila vor reveni si trupa Divertis, si Dan Negru, care va prezenta un format nou, in care va lucra cu copii. Marea noutate a sezonului e data de serialul de fictiune romanesc Clanul Spranceana, primul serial de comedie dramatica produs de o televiziune romaneasca, care are ca subiect conflictul interetnic dintre romani si tigani. “Mizam foarte mult pe succesul acestui nou tip de program”, a declarat Cristina Niculescu, director de comunicare Antena 1.

Mizand pe divertisment, Antena 1 continua seria spectacolelor “Genialii” cu o noua editie si emisiunea de farse “Noaptea erorilor” cu Ramona Badescu si Aurelian Temisan. In ciuda zvonurilor despre iminenta plecare a vedetelor jurnalului de la ora 23.00, Andrei Zaharescu si Andreea Berecleanu, reprezentantii postului spun ca acestia raman in grila, prezentand acelasi program.

Reality show. Pentru Prima TV, care ocupa locul patru in topul posturilor tv cu o cota de piata de 5,1%, accentul cade in continuare pe reality show-urile realizate dupa formate importate. Postul care a adus in Romania formatul Big Brother, precum si o serie de alte emisiuni care au produs audiente record la posturile de televiziune din vestul Europei, va lansa la inceputul lui octombrie reality show-ul “Santier in lucru”, dupa un format, de asemenea, importat, in realizarea caruia au fost investiti un milion de euro. Suma este echivalenta cu investitia pe care canalul public TVR 1 a facut-o anul trecut in proiectul “Mari Romani”.

Pe langa acest format nou, Prima TV continua din toamna, cu editii noi, emisiunile si sitcomurile care au facut audienta si in sezoanele trecute, ca “Trasniti din N.A.T.O.”, “Tradati in dragoste”, “Politia in actiune”, “Cronica Carcotasilor”, “Ciao TV”, “Mondenii”, “Te crezi mai destept?”, “Megastar” sau “S.O.S. – Salvati-mi casa”. In cazul postului public TVR1, cea de-a treia televiziune in ierarhie, cu o cota de piata de 8,5%, accentul este cu totul altul. Grila de toamna propusa de Dana Deac, directorul general al canalului, pune accent pe emisiuni informative si pe stiri. Motivatiile, spune Dana Deac, tin, pe de o parte de rezultatele studiilor de piata care au verificat asteptarile telespectatorilor de la principalul post public.

Pe de alta parte, motivatia este legata de lipsa banilor. 2007 a fost, pentru TVR, anul unui deficit bugetar de peste noua milioane de euro in doar sase luni, dupa ce raportul finaciar pe 2006 a fost respins de Parlament datorita pierderilor. Astfel, bugetul de care Dana Deac a beneficiat a fost unul mic, care nu i-a permis sa achizitioneze noi formate si care a obligat-o sa realizeze o grila ce pune accent pe atuurile postului public, unul dintre ele fiind departamentul publicistic. Noua grila vine cu mai putine programe de divertisment, cu un matinal care pune accent tot pe stiri si cu o serie de emisiuni de dezbatere pe teme de interes social, mai mult decat politic. Tot pe divertisment mizeaza si Kanal D, a carui cota de piata de 1,6% il plaseza pe pozitia a treisprezecea in ierarhia posturilor tv, chiar daca cele mai multe modificari sunt aduse in zona emisiunilor informative.

“Odata cu noua grila, timpul alocat emisiunilor informative creste de peste trei ori. Luand in considerare si faptul ca, pe langa buletinele de stiri, se adauga emisiunea saptamanala de informare si analiza economica Capital TV, si talk show-ul moderat de Radu Cosarca, in care vor fi abordate cele mai importante evenimente socio-politice ale saptamanii, putem spune ca noua grila Kanal D acorda un spatiu important emisiunilor de informare si analiza”, a declarat Maria Popescu, PR Manager Kanal D Romania. Decizia de a pune un accent mai mare pe emisiunile informative vine dupa ce Hatice Kolat, general manager Kanal D, a declarat intr-un interviu acordat publicatiei Business Standard ca procentul de emisiuni informative prezente in grila de lansare a postului a fost sub apetitul romanilor pentru emisiuni de acest gen.

Principalul jurnal al zilei va fi difuzat la ora 18.30. Kanal D nu intra direct in lupta audientelor de la ora 19.00, unde terenul este disputat, in randul posturilor generaliste, de Pro Tv, Antena 1 si de TVR 1. In rest, accentul cade pe divertisment.

Grila de toamna la B1 TV, locul 12 pe piata, cu o cota de 1,8%, care va fi lansata pe 24 septembrie, include, pentru inceput, cinci productii proprii noi, majoritatea de divertisment, continuand, in acelasi timp, si cu editii noi ale emisiunilor deja existente. Printre programele noi se numara “Dependenti de cinema”, o emisiune moderata de Liana Stanciu, care cuprinde informatii despre culisele unor pelicule celebre. Liana Stanciu va continua si emisiunea “Trenul vietii”, care a intrat in anul cinci de difuzare. De asemenea, B1 TV mizeaza pe tratarea unor probleme de natura sociala intr-o serie de noi emisiuni si anunta lansarea unui nou reality show, “Camera de Garda”.

Pentru National Tv, postul patronat de fratii Ioan si Viorel Micula, grila de toamna a insemnat o investitie de un milion de euro si renuntarea la emisiunea realizata de cuplul Stela Popescu, Alexandru Arsinel, care nu a reusit sa performeze in termeni de audienta.

Potrivit conducerii postului, emisiunea “Miezul problemei” a fost cel mai urmarit program, in timp ce transmisiunile sportive nu sunt rentabile, ci contribuie doar la cresterea notorietatii postului. Natioanl Tv a avut, in perioada ianuarie-august, o cota de piata zilnica medie de 1,8%, plasandu-se pe locul zece in topul televiziunilor.

Stiri. Singurul post specializat pe stiri care a anuntat schimbari in grila de programe este Realitatea TV, cel de-al saselea post in ordinea performantelor, cu o cota de piata de 4,7 procente. Cea mai importanta noutate este introducerea pe piata romaneasca a conceptului “forever news”, utilizat de posturile CNN si BBC.

Conform acestui concept nou, stirile de pe Realitatea TV vor incepe la fiecare ora fixa, se vor “reincarca” la fiecare jumatate de ora si vor fi up-datate in orice moment cu ultimele noutati si amanunte. De asemenea, pauzele de publicitate vor fi fragmentate in parti mai mici, pentru a dinamiza jurnalele.

In plus, Realitatea TV va introduce un program nou de stiri de dimineata, care va fi prezentat de Letitia Zaharia si Radu Nechit. O alta noutate a grilei este o emisiune prezentata de Cosmin Prelipceanu, realizata cu o camera mobila in redactia de stiri, in regiile de emisie ale postului Realitatea TV si in redactia agentiei NewsIn. In timpul emisiunii, difuzata intre orele 17.15 si 18.00, Cosmin Prelipceanu va discuta cu redactori, reporteri, editori si producatori de la Realitatea TV si NewsIn despre cele mai importante evenimente ale zilei.

Grila de toamna a singurului post de telviziune de business The Money Channel imparte ziua in trei tronsoane distincte: Ziua dura, Ziua utila si Seara Sintezelor. Ziua dura cuprinde informatii despre piete: banci, bursa si toate evenimentele de business care apar pe parcursul zilei. Ziua utila va contine informatii legate de finante personale, imobiliare, banci, asigurari, mici investitii si informatii din zona business declinate pe zile. Seara Sintezelor va analiza evenimentele relevante ale zilei, de la business la show&sport.

“Am construit grila in asa fel incat sa punem accent pe publicistica, pe care sa o propunem in prime time Dana Deac director TVR1

“Prima TV mizeaza din nou pe divertisment si reality show. Pe langa productiile deja consacrate, vom introduce in grila alte doua emisiuni. Veronica Sorescu Director Programe Prima TV

“Printre lucrurile pe care mizam in mentinerea statutului Pro Tv ca televiziune lider in Romania se numara insasi puterea si atractivitatea brandului Pro Tv Maria Apostol PR Manager Pro TV

“In aceasta toamna, Antena 1 mizeaza pe consolidarea pozitiei de lider in divertisment pe mass-market, in egala masura tinand cont de mixul de programming castigator Cristina Niculescu director de comunicare Antena 1Noutatile TV ale toamnei

“ Realitatea Tv urmareste pe tot anul 2007, la fel ca anul trecut, un rating mediu de 0,8 pentru publicul comercial urban. Sorin Enache director general Realitatea tv

Investitii de cate sase milioane in grafica si tehnologie pentru Realitatea TV, Pro TV si Antena 1

  • Catalin Maruta trece de la TVR la Pro TV
  • Radu Cosarca revine pe TV, la Kanal D
  • Prima TV lanseaza reality show-ul “Santier in lucru” cu un milion de euro
  • Jumatate dintre filmele difuzate de Pro Cinema vor fi comedii
  • Teo Trandafir nu mai ocupa functie executiva la Romantica