Topul celor mai importante mărci la nivel global

0
Topul celor mai importante mărci la nivel global

Poziţia de leader al celor mai importante branduri globale a fost adjudecată şi în acest an de Coca-Cola. IBM a reuşit să se plaseze pe locul doi, care era ocupat până acum de Microsoft. Cel mai mare producătore de software din lume a ajuns pe locul trei in clasament.

Google, la rândul său, a intrat, aşa cum era normal, în top 10, după ce anul trecut s-a clasat pe poziţia 20. Apple, Google, Amazon.com, Zara şi Nintendo se numără printre companiile care au înregistrat cele mai mari creşteri în clasamentul Interbrand, în timp ce giganţi financiari precum Merrill Lynch, Citi sau Morgan Stanley au avut o evoluţie negativă.

Merrill Lynch, de exemplu, cea mai mare companie de brokeraj din lume, achiziţionată pentru 44 de miliarde de dolari de Bank of America, ocupă doar locul 34 în topul celor mai importante branduri globale.

Scăderi importante s-au înregistrat şi în cazul companiei Ford, locul 49, şi Gap, locul 77. În ciuda situaţiei economice internaţionale, există companii care, au reuşit să-şi păstreze sau chiar să-şi îmbunătăţească poziţiile în clasament, datorită încrederii de care se bucură din partea cumpărătorilor.

HSBC, cea mai mare bancă din Europa, ocupă locul 27, iar American Express, locul 15. Visa este un nou brand intrat anul acesta în top, pe locul 100. Printre mărcile “new-entry” se mai număra H&M, BlackBerry, Giorgio Armani, Marriott şi FedEx.

De asemenea, branduri de lux ca Porsche, Ferrari şi Prada au raportat afaceri importante la nivel global, graţie succesului de care s-au bucurat pe pieţele emergente.

Realizatorii clasamentului au precizat că succesul poate fi asigurat, atât în vremuri bune, cât şi în cele rele, atâta vreme cât companiile vor reuşi să creeze sau să păstreze un brand de valoare.