Topul celor mai răsunătoare gafe comerciale

0

Proaspătul scandal al pedalelor de acceleraţie a semănat nedumerire şi chiar teamă printre posesorii de autoturisme Toyota din Europa şi Statele. De asemenea, NASA a fost cooptată pentru a investiga problema tehnică a maşinilor, iar autorităţile americane vor să-i aplice companiei nipone o amendă-record de 16,4 milioane de dolari.

Cazul Toyota este însă doar o verigă dintr-un lung şir de gafe comerciale ale producătorilor mondiali. De-a lungul timpului au existat numeroase scandaluri care au dus la scoaterea de pe piaţă a unor produse, iar revista Time a realizat un top al acestora.

Mai bine de 400.000 de pătuţuri de copil produse de compania Simplicity au fost scoase de pe piaţă pe 2 iulie 2009, după ce un bebeluş de opt luni de zile din Huston s-a sufocat. Paturile, produse în China, aveau o latură detaşabilă care se rupea cu uşurinţă şi crea un spaţiu între saltea şi respectiva latură, în care un bebeluş s-ar fi putut bloca şi sufoca.

În 2008, cel mai mare producător chinez de lapte praf a retras de pe piaţă o cantitate de 700 de tone de produse destinate sugarilor, după ce un copil şi-a pierdut viaţa, iar alţi 50 au suferit unele afecţiuni la nivelul rinichilor. În laptele praf au fost identificate urme de melamină, o substanţă folosită la fabricarea materialelor plastice. Mai târziu a ieşit la iveală faptul că melanina a fost introdusă ca ingredient cu bună ştiinţă de către producătorii fără scrupule, pentru a spori în mod artificial nivelul de proteine.

În 2000, compania Bridgestone/Firestone a retras de pe piaţă 6,5 milioane de anvelope, care au stat la baza uneia dintre cele mai eşecuri din întreaga istorie a automobilelor – o eroare de producţie care a dus la moartea a aproape 175 de persoane şi la rănirea altor 700.

Citeşte pe larg pe Realitatea.NET