Tot mai multe orașe din lume INTERZIC circulația mașinilor! Cele mai multe sunt chiar din Europa

Fie că propun limitarea numărului de mașini, fie că merg până la interzicerea completă a autoturismelor cu motoare diesel și pe benzină într-un anumit orizont de timp, autoritățile din multe țări vin cu mai multe propuneri, potrivit Weforum.org.
O soluție pe termen scurt este și aceea a interzicerii totale a circulației mașinilor în anumite orașe sau zone ale orașelor, soluție anunțată deja de autoritățile locale din multe orașe europene și nu numai.
Madrid
Anul trecut, primarul Madridului, Manuela Carmena, anunța un plan de a elimina mașinile din centrul orașului. Astfel, până în mai 2019, pe principala arteră comercială din capitala Spaniei, Gran Via, vor circula doar biciclete, autobuze și taxiuri, urmând ca, până în 2025, Madridul să interzică complet mașinile cu motoare diesel.
Inițiativa face parte dintr-un plan mai amplu de reducere a numărului de mașini din oraș, care prevede și amenzi usturătoare pentru cei care nu respectă regulile și taxe mai mari de parcare pentru mașinile care poluează.
Oslo
Autoritățile din Oslo intenționează să interzică permanent circulația mașinilor în centrul orașului până în 2019, cu șase ani înainte ca o interdicție asemănătoare să intre în vigoare la nivel national în Norvegia.
Capitala Norvegiei va investi masiv în transportul public ecologic și va înlocui aproape 60 de km de drumuri pentru mașini cu piste de biciclete.

 

Hamburg

 

Și autoritățile din orașul german Hamburg planuiesc să le dea bătăi de cap șoferilor. În oraș vor exista mai multe piste de biciclete și zone pietonale decât străzi care să permit accesul mașinilor. Astfel, deși nu intențioenază să interzică mașinile, municipalitatea speră ca, în umrătorii 20 de ani, numărul acestora să se injumătășească, pentru că zonele în care acestea vor putea circula vor fi foarte puține.

 

Copenhaga

 

În Copenhaga deja circulă foarte multe biciclete, iar planul este ca numărul acestora să crească în defavoarea mașinilor. În prezent, jumătate din populația orașului merge cu bicicleta la serviciu în fiecare zi, datorită zonelor destinate doar bicicliștilor, amenajate încă din anii ’60. Capitala daneză are mai mult de 250 de km de piste de biciclete și procentul cel mai scazut de proprietari de mașini din Europa.;

 

mai multe, pe stirileprotv.ro

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed