Traian Băsescu: Transporturile nu au atras nici măcar un euro din fondurile europene pentru infrastructură

„Rămânem cu o mare problemă. Am intrat la 1 ianuarie 2007 în Uniunea Europeană şi nu am reuşit să atragem niciun euro destinat construcţiei de autostrăzi. Din cele 5,5 miliarde destinate modernizării infrastucturii României nu am reuşit să atragem niciun euro”, a spus preşedintele Traian Băsescu.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban a replicat imediat spunând că preşedintele este prost informat şi că au fost depuse cereri de finanţare la Uniunea Europeană pentru patru tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV de transport paneuropean. El recunoaşte că nu s-au atras încă fonduri, dar asta pentru că nu erau gata studiile de fezabilitate. Acestea sunt acum în faza finală, spune Orban. Studiile de fezabilitate au fost identificate ca obstacole şi de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi.

„Niciun fel de finanţare europeană nu poate fi acordată fără ca în prealabil să existe studii de fezabilitate. Până în anul 2007 studiile de fezabilitate pentru coridorul IV paneuropean, coridor de importanţă europeană şi naţională lipseau cu desăvârşire”, a precizat Ştefan Sobotka, Director de comunicare CNADR.

Sobotka susţine că documentarea este aproape gata şi că, până la sfârşitul lui 2013, banii alocaţi autostrăzilor vor fi în totalitate investiţi.

„În momentul de faţă există cereri de finanţare pentru aproximativ 350 de milioane de euro. Din păcate este foarte adevărat că nu ne ridicăm cu finanţările până acolo unde ar fi trebuit din cauza faptului că nu am avut documentaţia pregătitoare până acum”, a mai spus Sobokta.

României îi sunt alocate fonduri şi prin programul Instrumentul pentru Politici Structurale de Pre-Aderare. Este vorba despre aproximativ 2,7 miliarde euro, din care aproximativ două miliarde sunt bani europeni.

Asta înseamna finanţarea a circa 90 de kilometri noi de autostradă şi a 60 de kilometri noi de drumuri naţionale, precum şi construcţia şi reabilitarea a zeci şi sute de poduri şi podeţe sau a sute de kilometri de cale ferată.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed