Trainingul, calea spre performanta

Mai este trainingul de actualitate? Sau este o practica invechita si ineficienta?
In Romania, trainingul este acum,  mai mult ca oricand, de actualitate. Atunci cand competitia se inteteste si presiunea pe piata fortei de munca creste, angajatorii sunt fortati sa ia in calcul nivelul de pregatire al angajatilor. Industria de training se innoieste permanent cu metode si concepte, iar nevoile de pregatire ale clientilor evolueaza odata cu piata. 

Este trainingul o modalitate de motivare a angajatilor?
Companiile ne cer sa crestem nivelul de concentrare si determinare al angajatilor sau nivelul abilitatilor necesare pentru a performa. Dar, cu siguranta, trainingul este si o metoda de motivare. De multe ori, chiar de la negocierea pachetului salarial, trainingul apare ca subiect in discutie. Si multi dintre angajati vad in programele de training de elita o sansa pentru cariera lor personala. 

Care sunt provocarile in training?
Sa faci oamenii sa descopere schimbarile necesare pentru o performanta crescuta. Iar pentru asta iti trebuie traineri talentati. Cred ca cea mai mare provocare pentru firmele de training din momentul de fata este cresterea echipei de traineri cu oameni care sa pastreze sau sa ridice nivelul de calitate al serviciilor.

Care sunt noile tendinte in training?
Noile tendinte presupun controlul cat mai multor stimuli care provoaca invatarea. Ce inseamna asta: un participant nu invata doar in cele doua zile cat dureaza cursul. Principalul proces de invatare vine din experienta personala, din ceea ce citeste, din ceea ce descopera la sefii sau la colegii lui. Si atunci, industria moderna de training este preocupata de generarea si gestionarea unui numar cat mai mare de astfel de stimuli pentru invatare, dincolo de cursul clasic din sala. Avangarda din industria de training cauta sa construiasca experiente reale in urma carora conceptele sa fie descoperite de catre participanti, cu o interventie minima din partea trainerului.

In ce stadiu este o companie atunci cand decide sa ofere training angajatilor?
Nu exista o stare anume a companiei care sa determine automat apelarea la serviciile de training. Am avut clienti in toate stadiile de dezvoltare, de la firme proaspat infiintate pana la multinationale cu peste 100 de ani de existenta.

Sunt companiile din Romania constiente de beneficiile serviciilor de instruire?
Cu siguranta, da. Poate nu toate, poate nu in aceeasi intensitate, dar cererea este mare si, in plus, este in crestere. Cel mai mult ma bucura faptul ca, pe langa multinationalele care considera trainingul un “must have” pentru dezvoltare, companiile private au inceput sa exploateze aceasta resursa. Spre exemplu, avem ca si clienti doua companii 100% romanesti, 100% antreprenoriale, cu care lucram din anul 2001 si care se dezvolta permanent folosind trainingul ca o metoda naturala de accelerare a performantei.  

Confirmati „proverbul” – „Cine nu are oameni bine pregatiti sa se pregateasca de faliment”?
Nu. Nu inca. Piata romaneasca inca permite cresteri de business, care nu se bazeaza neaparat pe abilitati deosebite sau pe o atitudine speciala, ci merg datorita oportunitatilor uriase care apar intr-o piata in formare. Cu totul altfel stau lucrurile pe pietele
deja formate (IT&C, banking, pharma), unde proverbul de mai sus este perfect valabil.

Care este cifra de afaceri totala a Trend Consult, obtinuta din instruirea angajatilor?
In 2006, cifra de afaceri a fost de 400.000 euro. Anul acesta insa, aceasta cifra a fost atinsa in primele sase
luni, iar pentru finalul anului anticipam o cifra de afaceri de un mil. euro.

“Avangarda din industria de training cauta sa construiasca experiente reale in urma carora conceptele sa fie descoperite de catre participanti, cu o interventie minima din partea trainerului
Adrian Florea
Managing Partner Trend Consult SRL

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed