x


  • EUR
    4.6400
    USD
    3.9322
  • 8° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    18 km/h
    Umiditate

    99%
    Presiune

    33965 hPa
string(4) "news"

UMILITOR: Sute de mii de români sunt puși să parcurgă zeci de kilometri pentru PLATA impozitelor

13 orașe din Oltenia nu beneficiază de servicii fiscale, pentru că nu au nici măcar un salariat ANAF pentru colectarea taxelor și impozitelor. Oamenii trebuie să facă zeci de kilometri până la cea mai apropiată agenție. Alte câteva sute de orașe din țară se află în aceeași situație.

Author: Cristina Popovici | Sursa: Money.ro | Publicat: 15.11.2017, 7:55 | Actualizat: 15.11.2017, 7:55

Reorganizarea finanțelor publice din anul 2013, când președinte Agenției Naționale pentru Administrare Fiscală (ANAF) era Gelu Diaconu, a creat haos atât în rândul contribuabililor, cât și în rândul salariaților instituției.

 

Sute de orașe din țară cu activități economice importante au rămas, de atunci, fără servicii fiscale. Atât contribuabilii persoane fizice, dar și administratorii societăților comerciale sunt nevoiți să parcurgă zeci de kilometri și să piardă o zi întreagă doar  pentru o adeverință de venituri, plata unor taxe și impozite  sau a unor certificate fiscale în cazul societăților comerciale.

 

Aceeași reorganizare a ANAF, prin distribuirea personalului, a creat discrepanțe între serviciile fiscale orășenești (SFO). Există în Oltenia județe cum ar fi Dolj și Mehedinți care au servicii fiscale  în toate orașele, în schimb în Gorj, Vâlcea și Olt, 13 orașe importante nu beneficiază de astfel de SFO-uri și nu există niciun agent fiscal pentru colectarea taxelor, impozitelor, încasarea amenzilor și executarea popririlor.

 

Un singur salariat ANAF la peste 12.000 de persoane fizice

 

În majoritatea Serviciilor Fiscale Orășenești care au mai rămas la nivelul județelor din Oltenia,  un singur salariat se ocupă cu executarea popririlor, eliberarea adeverințelor de venit și încasarea  impozitelor pentru persoanele fizice. Sunt cazuri în care salariații ANAF eliberează și câteva sute de adeverințe de venit pe zi, nemairămânând timp efectiv și pentru colectarea impozitelor datorate de populație. Asta în timp ce în birourile Administrațiilor Județene ale Finanțelor Publice personalul prisosește.

 

Este cazul locuitorilor din Cerna Sat, județul Gorj, care pentru o adeverință de venit, necesară la șomaj, Casa de Asigurări de Sănătate  sau alte instituții publice care solicită astfel de documente, ori pentru plata unor taxe și impozite, oamenii sunt nevoiți să treacă pe lângă orașul Tismana, acolo unde serviciile fiscale s-au desființat, și să ajungă în orașul Motru la 75,4 km distanță.

 

Trebuie spus că în zonele respective nu există transport în comun, iar oamenii se descurcă fiecare cum poate, și de cele mai multe ori costul deplasării este de trei – patru ori mai mare decât dările ce trebuie plătite. Cu o situație asemănătoare se confruntă și locuitorii din Ionești – Gorj care trebuie să meargă 50 de km până la fisc la Rovinari, pentru aceleași  probleme minore, în condițiile în care înainte de reorganizare nu trebuiau să meargă decât 9 km până la Fiscul din Turceni. La fel și locuitorii din comuna Borăscu – Gorj sunt nevoiți să parcurgă aproape 40 de km până la Motru, în loc de 9 km până la cel mai apropiat oraș, Turceni.

 

mai multe, pe Romania Libera