Un gigant al industriei auto anunță că vin vremuri grele. Mașinile diesel sunt problema

Compania germană a emis al doilea avertisment privind profitul din acest an, din cauza măsurilor luate în diferite regiuni, care afectează vânzările de maşini diesel, şi a cererii mai scăzute pentru furgonete şi autobuze, transmit Xinhua şi Reuters, citate de Agerpres.

 

Daimler se aşteaptă ca, în 2018, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) va fi „semnificativ mai scăzut” decât cel înregistrat anul trecut, 14,3 miliarde de euro (16,5 miliarde de dolari). Şi câştigurile diviziei de lux Mercedes-Benz Cars, principalul contributor la profitul grupului, vor fi mult sub cele din 2017.

 

Avertismentul privind profitul vine pe fondul divergenţelor dintre Guvernul german şi producătorii auto privind modul în care poate fi redusă poluarea. În februarie, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.

 

În trimestrul trei din 2018 profitul înainte de taxe şi dobânzi al Daimler a scăzut cu 27%, la 2,49 miliarde de euro (2,85 miliarde de dolari), faţă de 3,42 miliarde de euro în perioada similară din 2017, din cauza scăderii EBIT cu 35% la divizia Mercedes-Benz Cars, la 1,37 miliarde de euro.

 

În mai, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a cerut Daimler să recheme în service autovehiculele comerciale uşoare Mercedes Vito echipate cu motoare diesel Euro 6 de 1,6 litri, deoarece aveau instalate dispozitive capabile să reducă emisiile în cadrul testelor de laborator.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed