Un proces major al Departamentului de Justiţie al SUA împotriva Google ar putea avantaja alte companii, precum Apple

Plângerea de marţi a Departamentului de Justiţie împotriva Google cere companiei să vândă Google Ad Manager, o suită de instrumente, inclusiv unul care permite site-urilor web să pună în vânzare spaţiu publicitar şi altul care serveşte ca o piaţă publicitară care corelează automat agenţii de publicitate cu acei editori.

Dacă procesul Departamentului de Justiţie reuşeşte, ”advertiserii şi editorii ar putea avea mai multă influenţă cu mai multe opţiuni de furnizori de astfel de servicii în expansiune şi, în consecinţă, mai multă concurenţă”, a spus Neil Begley, de la Moody’s Investors Service.

Apple, care îşi dezvoltă în mod constant afacerea de publicitate şi o promovează ca fiind axată pe confidenţialitate, ar putea fi un câştigător dacă reclamele Google devin mai puţin eficiente, a declarat Brian Mandelbaum, directorul general al companiei de marketing Attain.

Directorii din industria publicitară spun că afacerea Google în plasarea de reclame pe site-uri web pe care nu le deţine oferă Google informaţii valoroase despre eficienţa unei reclame.

Apple ”are capacitatea de a fi o nouă forţă dominantă” în publicitate, deoarece Apple are date prin deţinerea de telefoane, browserul său web Safari şi distribuţia de aplicaţii prin App Store, a spus el.

Concurenţii Google în tehnologia publicitară creează din ce în ce mai mult produse care servesc atât editorilor, cum ar fi site-urile de ştiri, care vând spaţiu publicitar, cât şi agenţilor de publicitate care cumpără anunţuri, aşa cum face Google în prezent, a declarat Paul Bannister, director de strategie la CafeMedia, care ajută editorii mici şi mijlocii să vândă spaţiu publicitar.

Dacă Google este forţat să renunţe la instrumentele care servesc editorilor, ar beneficia concurenţi precum Xandr, care este deţinut de Microsoft, care va funcţiona în continuare cu ambele părţi ale ecosistemului de cumpărare de anunţuri, a spus Bannister.

Cu mai multe opţiuni în afară de Google, editorii vor avea mai multă transparenţă cu privire la cât de mult pot vinde spaţiu publicitar şi ar putea ajunge să plătească mai puţine taxe, a spus Mandelbaum.

Dacă va avea succes, procesul ar putea fi ”începutul unor schimbări serioase pentru modelul de afaceri al Google”, a declarat Paul Gallant, director general la Cowen Washington Research Group.

Vânzarea activelor respective ar putea duce la pierderea de către Google a datelor cheie care ajută la direcţionarea reclamelor către consumatorii relevanţi, a spus el.

Dacă Google pierde accesul la semnalele de date, agenţii de publicitate ar putea vedea că anunţurile lor pe Google devin mai puţin eficiente, a declarat Nikhil Lai, analist senior la firma de cercetare Forrester.

De cel puţin două ori înainte, guvernul SUA a intentat procese împotriva companiilor dominante, cu rezultate de anvergură.

Un proces care a dezmembrat AT&T, intentat în 1974, a dus, în 1982, la un acord de divizare a companiei. Această divizare a fost creditată cu o serie de inovaţii în telefonie.

Procesul Departamentului de Justiţie împotriva Microsoft, intentat în 1998, a împiedicat compania într-un moment în care încerca să-şi extindă sistemul de operare dominant la browserul de internet.

În timp ce procesul s-a încheiat cu un acord, acesta este creditat cu deschiderea drumului pentru alţi inovatori pe internet, precum Google.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed