Un român s-a CHINUIT săptămâni întregi să demonstreze că a plătit o amendă

Ca să fie eliminate aceste probleme, digitalizarea ţării ar trebui să plece de la zero. Altfel, vom rămâne cu una dintre cele mai mari viteze de internet din lume şi cu una dintre cele mai proaste relaţii instituție-cetățean.

 

10.000 de instituții publice în România. Fiecare cu propria sa bază de date. Aşa arată informatizarea într-o ţară europeană cu 10 milioane de utilizatori, din care numai 3 la sută folosesc calculatorul şi internetul ca să-şi achite dările. Pare paradoxal, dar oamenii sunt îndreptăţiţi să fugă, uneori, de sistemul nostru online.

 

Multora li s-a întâmplat să primească o amendă, să o plătească şi apoi să apară cu ea neachitată.

 

Totul se întâmplă pentru că statul nu este în stare să gândească un sistem informatic integrat la nivel naţional. Cele peste 3 mii de primării din întreaga ţară habar nu au una de cealaltă. Nu sunt interconectate între ele şi nici cu autorităţile centrale.

 

Gheorghe Anghel, director general APERO – partener www.ghiseul.ro: ”Este un sistem obosit, este un sistem care este total depăşit. În România, sistemele informatice au fost construite insular, adică s-a făcut o bucăţică mică aici, o bucăţică mică dincolo, o bucăţică mică în altă parte. Ele nu ştiu să comunice unele cu altele, sunt făcute în standarde tehnice diferite. România arata ca un ciur, plin de găuri.

 

Afirmaţia îi aparţine lui Gheorghe Anghel, directorul general al Agenţiei pentru Plăti Electronice a României. O instituţie care – împreună cu Agenţia pentru Agenda Digitală a României – a dezvoltat platforma de plăţi www.ghiseul.ro.

 

O doamnă a fost plimbata de la un ghişeu la altul vreme de câteva ore. Timp în care angajaţii de la Direcţia de Taxe şi Impozite a Sectorului 4 din Capitală au ridicat din umeri şi au sfătuit-o să vină altădată.

 

 

mai multe, pe PRO TV

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed