Un tren de metrou s-a înfipt în zid! S-a explicat de ce

Agenţia de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a stabilit cauza incidentului din urmă cu un an, când un tren de metrou CAF a intrat în zid la Depoul Berceni. Astfel, aceasta ar fi absenţa din Manualul Mecanicului a unor reglementări în cazul remorcării trenului cu o locomotivă de manevră.

 

„Cauza primară o constituie absența din Manualul Mecanicului a unor reglementări adecvate, referitoare la modul în care se face operarea în regimul de remorcare cu o garnitură cuplată de tip BM3-CAF cu locomotivă de manevră”, se arată în raportul AGIFER privind incidentul feroviar din 26 ianuarie 2019 din depoul subteran Berceni. Reprezentanţii AGIFER adaugă că producerea incidentului a avut la bază o funcționare inadecvată în logica software, fiind influențată de insuficienta definire a sarcinii de muncă. Potrivit lor, cei doi mecanici ai trenului au fost surprinşi de reacţia vehiculului şi creşterea necontrolată a vitezei convoiului de manevră. „Activitatea de manevră s-a desfăşurat respectând prevederile Ghidului operativ de intervenţie la trenurile tip BM3-CAF, ghid elaborat de Metrorex SA pe baza informaţiilor din Manualul Mecanicului elaborat de către CAF şi a experienţei în exploatarea acestor tipuri de vehicule. Existenţa unor zone insuficient acoperite și lipsa de claritate din Manualul Mecanicului privind felul în care trebuie organizată remorcarea TEM, în cadrul activității de manevră ale acestora cu ajutorul locomotivelor LDH, au influențat producerea incidentului”, se mai arată în raportul AGIFER.

 

Articolul integral pe ECONOMICA.NET

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed