Una dintre condiţii i-a descalificat DIRECT pe ardeleni din competiţie

Am stat de vorbă cu Tiberiu Klein, director de produs la Roman Braşov, ca să aflăm nişte lucruri din experienţa lui. Între 2005 şi 2009, Roman a produs autobuzul Crosstown. Fabrica a vândut în România între 30 şi 40 de bucăţi, cu preţuri între 125 şi 145.000 de euro. Toate aveau aer condiţionat, opţiune care pe autobuzele Citaro din Bucureşti nu era, deşi acestea din urmă au fost mai scumpe cu 40-50.000 de euro, bucata.

Roman a încheiat producţia autobuzului Crosstown pentru că nu a mai fost cerere. Era un autobuz cu nişte geamuri înclinate – o noutate atunci – , geamuri care îi dădeau călătorului altă perspectivă, în adevăratul sens al expresiei. Componentele şi subansamblele erau luate de la cei mai buni furnizori cu care lucrează cele mai pretenţioase mărci auto. Un exemplu e cutia automată ZF (BMW, Maserati, Alfa, Jaguar, Porsche etc.).

Autobuzele erau la standardele Uniuniunii Europene, erau calificate să circule oriunde în Europa (inclusiv standardul Euro 4, activ atunci). De ce nu a vândut Roman, afară? Dl. Klein ne-a spus că nu putea să asigure reţeaua de service decât local.

 

mai multe, pe ProMotor

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed