Uniqa estimează că va încheia cel puţin 150.000 contracte RCA în iarnă, cu serviciu de alertă meteo

0
Compania va oferi, în parteneriat cu un furnizor de servicii meteo din Europa Centrală şi de Est, un serviciu de avertizare a fenomenelor meteo extreme prin SMS sau e-mail cu cel mult două ore înainte de producerea lor.

„Ne aşteptăm la circa 150.000-160.000 de contracte RCA pe care le vom încheia în campania din această iarnă”, a declarat vicepreşedinte Uniqa Asigurări, Alfred Vlcek, care a adăugat că aceşti clienţi vor beneficia şi de sistemul de avertizare a fenomenelor meteo extreme.

Serviciul Uniqa MeteoAlert este gratuit pentru cei ce încheie o asigurare sau îşi reînnoiesc o poliţă la Uniqa Asigurări începând cu 1 decembrie, care să fie valabilă cel puţin şase luni. Serviciul este disponibil în România prin UBIMET, un important furnizor de servicii meteorologice din Europa Centrală şi de Est.

Mesajele vor fi transmise din ianuarie şi până la sfârşitul lui 2010, cât timp va fi valabilă poliţa, a mai spus Vlcek.

El a adăugat că nu poate face o comparaţie, în ce priveşte numărul de contracte, cu campania RCA 2008/2009, în condiţiile în care Uniqa Asigurări a avut licenţa suspendată câteva luni, în urma unei decizii a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

În campania din 2007/2008, Uniqa Asigurări a încheiat 130.000 de contracte pe segmentul RCA.

Vlcek a precizat că Uniqa intenţionează să implementeze serviciul MeteoAlert în fiecare ţară în care activează. În prezent, acest serviciu mai este disponibil în Austria, Ungaria şi Cehia.

Uniqa Asigurări va despăgubi clienţii companiei pentru pagubele produse de fenomenele meteo, indiferent dacă aceştia îşi iau sau nu măsuri de protecţie în urma avertizărilor produse.

Prin avertizarea MeteoAlert, Uniqa îşi anunţă clienţii prin SMS şi/sau e-mail cu două ore înainte de producerea acestor fenomene, în funcţie de adresa de domiciliu în caz de vijelie – vânt puternic de peste 100 km/oră, furtună – cu ploi abundente şi grindină, ploaie torenţială – mai mult de 30/100 litri pe metru pătrat în 6/36 ore, ninsoare abundentă – mai mult de 10/25 cm în 6/24 ore, respectiv lapoviţă şi polei, se menţionează în comunicat.

Odată cu încheierea poliţei, clienţii intră în baza de date pentru furnizarea avertizărilor, urmând ca din luna ianuarie să primească primele mesaje Uniqa MeteoAlert.

Primii beneficiari vor fi clienţii RCA ai companiei, deoarece Uniqa Asigurări lansează Uniqa MeteoAlert odată cu campania RCA.

Pentru a primi această avertizare, clientul trebuie să ofere câteva informaţii printre care numărul de telefon mobil şi/sau adresa de e-mail, codul poştal al adresei de domiciliu.

„Avertizările sunt realizate special pentru fiecare client Uniqa, în funcţie de domiciliul lui, pe baza codului poştal. De exemplu, dacă domnul Popescu, asigurat Uniqa, locuieşte în oraşul Avrig, judeţul Sibiu, el va primi avertismente exacte şi localizate, pentru oraşul său, cu cel puţin două ore înainte de producerea fenomenelor”, a afirmat Vlcek.

Persoanele avertizate pot lua măsuri de precauţie pentru a evita eventualele pagube, pot evita părăsirea domiciliului în cazul unor fenomene nefavorabile, pot evita călătoriile cu maşina sau pot alege rute ocolitoare, pot lua măsuri de protecţie a locuinţei sau îşi pot pune maşina la adăpost.

Uniqa MeteoAlert va fi disponibil şi pentru autorităţile locale. Avantajele pentru comunităţi constau în posibilitatea luării de măsuri de precauţie, dacă află în timp util de producerea unor fenomene meteo extreme. De asemenea, primăriile, departamentul de pompieri, serviciile de deszăpezire şi transport călători se pot organiza mai bine şi îşi pot planifica mai bine activitatea, susţin reprezentanţii Uniqa.

Prognoza meteo este realizată cu date evaluate în mod continuu de la mai mult de 14.000 staţii meteo în Europa, inclusiv în România.

Uniqa Asigurări, subsidiară a grupului austriac Uniqa, şi-a sporit de 3,6 ori profitul net în primul semestru al acestui an, până la 5,05 milioane lei.