UPDATE – A fost semnat contractul pentru construirea drumului expres Galaţi – Brăila

“Azi am participat la semnarea contractului pentru construirea (proiectare + execuţie) drumului expres Galaţi – Brăila. Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre şi, implicit, la Tulcea”, a scris Drulă într-o postare pe Facebook.

Ministrul Transporturilor a menţionat că viitorul drum expres, o alternativă la DN22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde 3 poduri, 2 viaducte şi un pasaj şi va fi proiectat, evident, cu 2 benzi pe sens şi cu parapete despărţitor între sensuri.

“Antreprenorul român care a câştigat contractul şi care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuţia în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen şi că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între oraşele Brăila şi Galaţi”, a concluzionat Drulă.

Drumul Expres Brăila – Galaţi va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B şi va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două oraşe, precum şi cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

Proiectarea şi execuţia vor fi realizate de ASOCIEREA SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE S.R.L. 

Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile. 

Durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie este de 120 de luni. 

Acest obiectiv constă în  construirea a 11,088 km de drum expres, la 2 benzi pe fiecare sens de circulaţie, inclusiv a 3 poduri, 1 pasaj şi 2 viaducte. 

În septembrie 2020, Ludovic Orban declara că marea problemă a judeţelor Galaţi şi Brăila este un fel de izolare din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, precizând că Guvernul are un program de investiţii pentru a asigura conectarea celor două judeţe pe mai multe căi.

“Investiţiile în infrastructura de transport în Galaţi şi Brăila în următorii cinci, şase ani vor asigura conectarea Galaţiului şi Brăilei de coridorul 4 pan-european şi de coridorul 9 pan-european. Marea problemă pe care o au Galaţiul şi Brăila este un fel de izolare din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, axele prioritare de transport europene. Avem un amplu program de investiţii pentru a asigura conectarea Galaţiului şi Brăilei pe mai multe căi”, a transmis Ludovic Orban.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed