UPDATE – Ministrul Transporturilor, replică pentru Cătălin Drulă: Lucrurile în România se mişcă şi fără rangă şi fără armate de consultanţi plătiţi regeşte pentru nimic / Grindeanu prezintă o listă de proiecte care avansează / Drulă: Pesedism old-style

UPDATE:  Cătălin Drulă a reacţionat, printr-uncomentariu la postarea ministrului Transporturilor.  

”Sorine, că n-ai rezultate pentru că nu îţi pasă şi ai umplut ministerul de pile de partid şi habarnişti, e trist pentru noi toţi. Că, totuşi, în loc să încerci să mişti ceva minimal, semnalizezi dezastrul cu postarea asta, e pesedism din ăla pur, old-style”, a scris Drulă.  

Acesta face o listă cu contra-proiectele din infrastructură:  

”1. Şantiere pe care mai degrabă găsim cartea de matematică a lui Grindeanu decât muncitori: 

– A3 Transilvania Cluj – Zalău 

– centura Timişoara, Tecuci, Bârlad 

– DX12 Craiova – Balş 

– DNCB DN2 – A2 

– A0 Sud lot 3 

2. Proiecte din PNRR date de gard complet sau cu zero progres în lansarea licitaţiilor: 

– A1 Lugoj – Deva 

– A7 Focşani – Bacău 

– capetele A8 

– reînnoiri, electrificări, ridicări restricţii de viteză sau centralizări CFR 

– Metrou M4 Gara de Nord – Filaret 

3. Licitaţii uitate în sertar fără progres de luni de zile: 

– A3 Chetani-Campia Turzii, A3 Suplacu de Barcău – Chiribiş 

– A0 Nord tronsoanele 1 şi 3 

– proiectarea drumurilor rapide Cluj – Dej şi Baia Mare – Dej – Bistriţa 

4. Licitaţii anulate: 

– Craiova – Lugoj 

– Lugoj – Deva 

– modernizare DN71 Târgovişte – Sinaia 

– proiectare drum legătură Ford la drum expres Craiova – Piteşti 

– spaţii civilizate de servicii pe A3 Bucureşti – Ploieşti sau Transilvania”.  

Fostul ministru al Transporturilor afirmă că lista sa ar putea continua.  

”În ritmul ăsta, la rotativă (dacă nu fugiţi de la guvernare până atunci) o să predai succesorului Ministerul Rezilierilor şi Şantierelor Abandonate”.  

ŞTIRE INIŢIALĂ: ”Drulă poate că i-a păcalit pe userişti să îl aleagă şef peste un partid de 9%, dar nu poate minţi o ţara întreagă! Am crezut că Drulă vrea să facă ceva şi pentru infrastructura din România atunci când a venit să îşi negocieze şefia Comisiei de transporturi din Camera Deputaţilor. Constat însă că îl interesa doar o proptea pentru disputele interne din USR. Din fericire lucrurile în România se mişcă şi fără rangă, fără tehnică prin birouri şi fără armate de consultanţi plătiţi regeşte pentru nimic”, a scris, marţi seară, pe Facebook, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, proiectele de infrastructură merg înainte.  

Ministrul prezintă o listă de proiecte care avansează.  

Potrivit lui Grindeanu, conform PNRR, contractele pentru construcţia întregii autostrăzi A7, Ploieşti – Paşcani, trebuie semnate până în luna decembrie 2023. 

”Cu toate astea, pe sectorul Ploieşti – Buzău sunt semnate deja contractele de execuţie pentru loturile 1 şi 2, respectiv Dumbrava – Mizil şi Mizil – Pietroasele, iar construcţia va începe în cel mai scurt timp. Ofertele depuse pentru construcţia lotului 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău) se află în curs de reevaluare până la finalul acestui an va fi desemnat un constructor”, a transmis ministrul.  

Acesta precizează că termenul estimat pentru desemnarea constructorilor celor patru tronsoane ale sectorului de autostradă Buzău – Focşani este luna august 2022. 

”Au fost obţinute toate avizele necesare, pentru aprobarea indicatorilor tehnico– economici, urmând ultimul pas, emiterea Hotărârii de Guvern, astfel încât să fie demarată licitaţia pentru construcţia celor trei tronsoane ale sectorului de autostradă Focşani – Bacău. Pentru sectorul Bacău – Paşcani, în data de 11.07.2022, CNAIR a transmis spre validare la ANAP documentaţiile necesare atribuirii contractelor pentru construcţia celor 3 loturi ale acestui tronson de autostradă”, a mai scris Grindeanu.  

Acesta a vorbit şi despre Autostrada Transilvania  

”Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia sectorului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii se află în ultima etapă de evaluare, estimându-se semnarea contractului în luna august. De asemenea, proiectarea şi execuţia tronsoanelor Poarta Sălajului – Zalău şi Zalău – Nuşfalău, inclusiv Tunelul Meseş, se află în etapa a doua a licitaţiei. În cazul sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiş, licitaţia se află în reevaluare oferte, termenul estimat pentru comunicarea rezultatului procedurii fiind luna august 2022”, afirmă ministrul.  

Un alt proiect despre care ministrul dă detalii este A9 Timişoara – Moraviţa.  

”În luna iunie, la Timişoara, am semnat acordul dintre România şi Serbia pentru stabilirea conexiunii autostrăzii Timişoara – Moraviţa cu drumul de mare viteză Belgrad – Vatin. Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcţiei autostrăzii Timişoara – Moraviţa se află în derulare şi va fi finalizat în aceasta toamnă”, a mai scris ministrul.  

Potrivit acestuia, a fost finalizată analiza multicriterială 2, pentru definitivarea traseului, a fost obţinut certificatul de urbanism, iar în prezent se realizează investigaţii geotehnice.  

În 2023 se va lansa licitaţia şi pentru construcţia acestei autostrăzi. 

”Aceasta este realitatea incontestabilă a evoluţiei proiectelor de infrastructură care nu poate fi modificată de prostioarele emise de useristul Cătălin Drulă şi de acoliţii lui”, a mai afirmat ministrul Transporturilor.  

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed