Trafic.ro: Utilizatorul român de internet: bărbat tânăr, consumator de ciocolată, mezeluri şi bere

0

Rezultatele campaniei arată că utilizatorul român de internet devine din ce în ce mai matur. Cea mai activă categorie de vârsta rămâne cea a utilizatorilor între 20 şi 24 de ani (21, 96%), însă câştigă teren şi categoriile mai vârstnice: 30 – 34 ani (11,71%), 34 – 39 ani (10,24%), 40 – 49 ani (12,51%), 50 – 59 ani (6,03%), 60 de ani sau mai mult (1,50%).

Se păstreaza supremaţia utilizatorilor de sex masculin – peste jumătate dintre cei care navighează pe site-urile autohtone sunt bărbaţi (53,24%), faţă de 46,76% femei care folosesc Internetul.

Aproape 44% din utilizatorii români de internet au absolvit o formă de învăţământ superior sau postuniversitar, iar 32% au studii medii.

Pe internet interesul utilizatorilor se îndreaptă preponderent către ştiri, e-mail şi social media, respectiv bloguri şi forumuri. Potrivit trafic.ro, bărbaţii accesează şi site-uri de comerţ electronic şi tranzacţii financiare – 19,6%, site-uri auto – 41%, vizionarea de clipuri – 31%, jocurile online – 21%.

Studiul a analizat şi obiceiurile de consum în offline, reieşind că şi bărbaţii sunt mari amatori de ciocolată. Procentele sunt apropiate în cea ce priveşte ciocolata pentru ambele sexe – 37,98% dintre femei şi 32,58 % bărbaţi consumă frecvent tablete de ciocolată. Procentele mai diferă în cazul consumului de mezeluri: 40,64% bărbaţi vs 28,51% femei şi băuturi răcoritoare acidulate – 39,32% barbati faţa de doar 26,99% femei.

În ceea ce priveşte băuturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, faţă de 57% dintre bărbaţi, iar diferenţa se reduce la consumul de vin – 30,08% femei şi 45,21% barbati. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent înjumătăţit în cazul bărbaţilor – 21,90%.

Şi rolurile în achiziţia bunurilor sunt împărţite pe sexe – pentru produse de larg consum (alimente, băuturi, produse pentru îngrijirea casei, produse de igienă), femeile hotărăsc singure în proporţie de 59,34%, faţă de doar 43,5% dintre bărbaţi. Aceştia decid însa privind achiziţia de produse electronice sau electrocasnice în proporţie de 50,84%, aproape dublu faţă de procentul femeilor în aceeasi situaţie (26,39%). Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile sunt luate preponderent în cuplu pentru 63,14% dintre femei şi 64,57% dintre bărbaţi.

Studiile demografice trafic.ro s-au desfăşurat online pe plan naţional în perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un eşantion reprezentativ de 127.699 de respondenţi.