Vânzările cu amănuntul din Marea Britanie au scăzut cu mult peste aşteptări în august, prefigurând o recesiune

Volumul vânzărilor cu amănuntul a scăzut în august cu 1,6% în termeni lunari, a anunţat Oficiul Naţional de Statistică, aceasta fiind cea mai mare scădere din decembrie 2021 şi o evoluţie mai proastă decât toate prognozele dintr-un sondaj Reuters în rândul economiştilor, care indicase o scădere de 0,5%.

Datele ar putea contribui la îngrijorările cu privire la soliditatea cererii în economia Marii Britanii.

Retailerii de modă din Marea Britanie Primark şi ASOS şi supermarketul online Ocado Retail au avertizat cu toţii despre profiturile lor în această lună.

Lira a scăzut şi mai mult, spre 1,14 dolari pe unitate, în urma acestor date.

”Cu o iarnă grea care urmează, comercianţii cu amănuntul vor fi îngrijoraţi că cumpărătorii şi-au redus deja cheltuielile în ciuda verii fierbinţi”, a declarat Lynda Petherick, director de retail la Accenture.

Toate sectoarele principale de vânzare cu amănuntul, respectiv magazine alimentare, magazine nealimentare, comerţ cu amănuntul non-magazine şi combustibili, au scăzut în cursul lunii august, pentru prima dată din iulie 2021, când au fost ridicate restricţiile legate de Covid-19 privind ospitalitatea, a spus ONS.

Perioada de doliu după moartea Reginei Elisabeta reprezintă o altă provocare pentru comercianţii cu amănuntul, cu închiderea pe scară largă a afacerilor care urmează luni, pentru a marca înmormântarea reginei.

”Atmosfera sumbră din Marea Britanie de săptămâna aceasta şi ştirile privind creşterea economică lentă vor amplifica sentimentul de îngrijorare în rândul comercianţilor cu amănuntul, pe măsură ce vremea se va răci”, a spus Petherick.

Deşi inflaţia a coborât sub 10% luna trecută, gospodăriile se confruntă în continuare cu cele mai mari creşteri de preţuri de la începutul anilor 1980, cauzate în principal de creşterea preţurilor energiei, după invazia Rusiei în Ucraina.

ONS a spus că oamenii au redus din achiziţiile de mobilă luna trecută.

”Feedback-ul vânzătorilor cu amănuntul sugerează că consumatorii reduc cheltuielile din cauza preţurilor crescute şi a preocupărilor legate de accesibilitate”, arată raportul ONS.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed