Vânzările Danone au crescut cu 18,7% în primul trimestru

0
Vânzările Danone au crescut cu 18,7% în primul trimestru

Rezultatele obţinute de Danone în primul trimestru al acestui an au fost impulsionate de vânzările produselor lactate proaspete al căror preţ a crescut pentru a contrabalansa scumpărea materiei prime. Astfel în acest sector, vânzările au fost mai mari cu 10,5 procente faţă de trimestrul 1 din 2007, de 2,17 miliarde de euro. O creştere şi mai semnificativă, de aproape 19%, s-a înregistrat în cadrul diviziei de produse alimentare pentru copii, creştere susţinută de preluarea, anul trecut, a producătorului olandez Numico.

Din punct de vedere al zonelor geografice, cel mai mare avans al vânzărilor s-a înregistrat în Asia- 18,5%, în timp ce în Europa creşterea a fost de doar 8,5%. Danone, companie care e prezentă şi în România, este printre primele zece companii alimentare din lume şi cel mai mare producător de lactate şi apă îmbuteliată. În februarie, Danone a urcat ţintele financiare pentru 2008, după ce a anunţat că profitul net din 2007 s-a triplat, mulţumită unui câştig de 3,1 miliarde euro în urma vânzării afacerii cu biscuiţi.

În martie, concurenta sa, Nestle, s-a arătat, de asemenea, încrezătoare în perspective. Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a spus că estimează pentru 2008 o creştere a profitului similară celei de anul trecut, de aproape 16%. Producătorul de lactate Danone deţine în România peste 50% din piaţa iaurturilor, iar în ultimii cinci ani a investit aproximativ 50 milioane euro în ţară, potrivit datelor patronatului din industria laptelui.