Viitorul industriei farma atârnă de lanţurile de distribuţie

În următorii zece ani, companiile farmaceutice vor trebui să gestioneze o reţea din ce în ce mai mare de furnizori de servicii  şi să asigure producţia şi distribuţia propriilor produse.

 

Lanţurile de distribuţie, coloana vertebrală a unei companii farmaceutice, aşa cum arată acum, nu vor face faţă nevoilor viitoare ale industriei. Cele mai multe companii au capacităţi de producţie care nu pot lansa pe piaţă terapii care pot fi obţinute cu utilaje mai complexe şi cu reţele de distribuţie mai sofisticate. Acestea au nevoie de lanţuri de distribuţie care să facă faţă unui ciclu de viaţă mai scurt al produselor. Importanţa crescândă a pieţelor emergente, noile terapii medicale şi grija pentru mediu pun presiune asupra lanţurilor de distribuţie ale companiilor farmaceutice şi există riscul ca multe dintre acestea să fie întrerupte.

 

Industria farmaceutică mondială va trebui să dezvolte modele noi de distribuţie pentru tipuri distincte de produse şi segmente diferite de pacienţi. De asemenea, industria va trebui să înveţe să folosească lanţurile de distribuţie ca modalitate de segmentare a pieţei, se mai arată în raportul PwC.

 

“Am observat în ultima vreme o preocupare sporită a companiilor farmaceutice din România pentru modele alternative de distribuţie directă a medicamentelor către farmacii şi spitale. Acest model, generat în principal de avantajele operaţionale pe care le oferă, are potenţialul de a creşte nivelul de conectare al producătorilor cu consumatorii”, a declarat Kenneth Spiteri, partener, servicii de audit, liderul Grupului de Servicii pentru Industria Farmaceutică, PwC România.

 

Până în 2020, managementul schimbului de informaţie dintre compania farmaceutică, pacient şi furnizorul de servicii medicale va fi cel puţin la fel de important ca distribuţia produselor. Drept care, lanţurile de distribuţie trebuie reconfigurate pentru a face faţă acestor transformări.

 

 

“Cele mai de succes companii farmaceutice vor fi cele care au conştientizat deja valoarea unui lanţ de distribuţie eficient şi care îl pot valorifica ca pe un diferenţiator de brand mai degrabă decât ca pe un cost. Cei care recunosc faptul că informaţia este moneda cea mai preţioasă a viitorului, vor fi cei care se vor distinge până în 2020”, explică Kenneth Spiteri.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed