Wizz Air, desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru al treilea an la rând

Wizz Air a fost desemnată cea mai slabă companie aeriană în ceea ce privește întârzierile zborurilor din Marea Britanie pentru al treilea an consecutiv.

Zborurile companiei de pe aeroporturile din Marea Britanie au avut în medie întârzieri de 31 de minute și 36 de secunde în 2023, conform unei analize a datelor oficiale realizate de agenția de știri PA și citate de BBC. Turkish Airlines a avut a doua cea mai mare întârziere, urmată de Tui.

Aceste rezultate slabe vin în contextul în care tarifele companiilor aeriene au crescut din cauza costurilor mai mari ale combustibilului și a taxelor ecologice.

Wizz Air a declarat că a făcut „îmbunătățiri semnificative”, dar a recunoscut că „mai sunt lucruri de făcut”.

Analiza datelor Autorității pentru Aviația Civilă a inclus plecările programate și charter de pe aeroporturile din Marea Britanie ale companiilor aeriene care operează peste 2.500 de zboruri. Zborurile anulate nu au fost incluse.

După Wizz Air, companiile aeriene cu cele mai mari întârzieri au fost:

  • Turkish Airlines: întârziere medie de 28 de minute și 36 de secunde
  • Tui: 28 de minute și 24 de secunde
  • Air India: 28 de minute și 12 secunde
  • Pegasus Airlines: 25 de minute și 6 secunde

Transportatorul irlandez Emerald Airlines a fost cea mai punctuală companie aeriană, cu o întârziere medie de doar 13 minute și 6 secunde, în timp ce Virgin Atlantic s-a clasat pe locul al doilea, cu 13 minute și 42 de secunde.

Expertul în probleme de consum, Jane Hawkes, a declarat pentru BBC că aceste date nu sunt surprinzătoare pentru pasagerii care au experimentat întârzieri îndelungate cu Wizz Air.

Ea a adăugat că cercetările realizate de Which? au arătat că această companie aeriană are deficiențe și în calitatea serviciului clienți.

„În mod iritant, dar deloc surprinzător, profiturile cresc la Wizz în conformitate cu tarifele, deoarece pasagerii optează pentru companii aeriene care oferă prețuri aparent „competitive” pe o varietate de rute populare”, a adăugat ea.

Operațiunile Wizz Air în Marea Britanie deservesc aeroporturile Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool și Luton.

Numărul de pasageri al transportatorului maghiar, care operează în Europa, nordul Africii, Orientul Mijlociu și alte părți ale Asiei, a atins un record de 62 de milioane în cele 12 luni până la sfârșitul lunii martie, în creștere cu peste 20% față de anul precedent.

În aceeași perioadă, veniturile din vânzarea de bilete au crescut cu 11,2% față de anul anterior, similar altor creșteri din sectorul companiilor aeriene.

Companiile aeriene afirmă că 2023 a fost „un an extrem de provocator” pentru industrie O purtătoare de cuvânt a Wizz Air a declarat: „În 2022, la fel ca toate companiile aeriene din Europa, Wizz Air s-a confruntat cu provocări operaționale extraordinare determinate în principal de mediul extern”.

„De atunci, am investit peste 90 de milioane de lire sterline pentru a stabiliza operațiunile, a reduce numărul de întârzieri și a oferi clienților o experiență mai bună”.

Dale Keller, directorul executiv al Consiliului reprezentanților companiilor aeriene din Marea Britanie, a declarat că 2023 a fost „un an extrem de provocator” pentru industrie.

El a adăugat că multe întârzieri au fost cauzate de factori în afara controlului companiilor aeriene, cum ar fi întreruperea controlului traficului aerian, inclusiv grevele din Franța și criza Serviciilor Naționale de Trafic Aerian din august anul trecut, care a oprit zborurile în Marea Britanie.

Punctualitatea „a continuat să se îmbunătățească exponențial” în acest an, a spus el.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed