Xiaomi se îndepărtează de brandul său de produse „Mi” și investește în vehicule electrice

0
43

Xiaomi își elimină treptat brandul de produse „Mi”, a declarat un purtător de cuvânt pentru The Verge. Produsele care includ smartphone-uri emblematice precum Mi 11 vor purta pur și simplu numele Xiaomi. Știrea a fost raportată pentru prima dată de XDA Developers.

 

Începând cu 2021 Q3, seria de produse Xiaomi„ Mi va fi redenumită Xiaomi, spune purtătorul de cuvânt. „Această schimbare va uni prezența globală a mărcii și va închide diferența de percepție dintre marcă și produsele sale. Această modificare poate dura ceva timp pentru a intra în vigoare în toate regiunile.”

 

Xiaomi spune că va păstra în continuare marca Redmi, ceea ce înseamnă că produsele Xiaomi de ultimă generație vor forma o linie distinctă, alături de produsele Redmi. Produsele Xiaomi „reprezintă vârful tehnologiei și oferă o experiență premium”, potrivit companiei, în timp ce produsele Redmi „aduc o inovație mare la un preț mai accesibil și sunt destinate unui public mai tânăr”.

 

Această convenție de denumire „va fi de asemenea aplicată ecosistemului și produselor IoT de-a lungul timpului”, spune purtătorul de cuvânt, deși sigla mărcii Mi va continua să fie utilizată în magazinele Mi Home ale lui Xiaomi, pentru moment.

 

Anunțul celui mai recent telefon din seria Mi Mix a servit ca un vestitor al schimbării, deoarece Xiaomi l-a denumit Xiaomi Mix 4. Telefoanele anterioare au fost denumite Mi Mix, Mi Mix 2 și Mi Mix 3.

 

Brandul Mi a fost utilizat în mare parte pe piețele occidentale, probabil din motive de lizibilitate și pronunție – telefoane precum Mi 11 sunt deja denumite Xiaomi 11 în China, de exemplu. Dar este evident că Xiaomi crede că numele companiei sale este acum suficient de recunoscut și reprezintă mai bine produsele sale.

 

În același timp, Xiaomi achiziționează o companie de conducere autonomă și pare să stimuleze industria de vehicule electrice în curs de dezvoltare. Gigantul chinez de electronice a achiziționat un start-up de conducere autonomă, intrând într-o zonă extrem de competitivă, încercând în același timp să-și diversifice oferta dincolo de smartphone-uri.

 

Xiaomi a declarat miercuri că a achiziționat Deepmotion pentru aproximativ 77,37 milioane de dolari pentru a „spori competitivitatea tehnologică” a activității sale cu vehicule electrice.

 

În martie, Xiaomi a anunțat planurile de a lansa o ofertă de vehicule electrice și de a investi 10 miliarde de dolari în următorii 10 ani.

 

Achiziția ar putea contribui la aducerea caracteristicilor de conducere autonomă la mașinile pe care Xiaomi le produce, o caracteristică dezvoltată de mulți producători de automobile pentru vehiculele electrice de generație următoare.

 

Ambițiile vehiculelor electrice și autonome ale brandului Xiaomi îl vor pune în fața celorlalți giganți tehnologici ai Chinei, în ceea ce devine un spațiu din ce în ce mai aglomerat. Xiaomi va concura cu companii precum Baidu și chiar Huawei, precum și cu producătorii de automobile, inclusiv Tesla, Xpeng și Nio.

 

Compania a anunțat achiziția Deepmotion după raportarea rezultatelor financiare pentru al doilea trimestru, care a înregistrat o creștere a veniturilor cu 64% față de anul anterior la 87,8 miliarde de yuani (13,5 miliarde de dolari). Xiaomi a declarat că veniturile totale și profitul net ajustat au atins maxime record în trimestrul respectiv.