Zonia își întinde aripile pentru Diaspora

Site-ul Zonia.ro este un important jucător pe piața de online încă din 2012, câștigător al premiilor GPEC trei ani la rând (2015, 2016, 2017) pe categoria fashion, site-ul Zonia continuă creșterea. Aceasta este datorată atât grație migrării clienților în online odată cu lockdown-ul, cât și ca o creștere firească prin adaptarea gamelor și a colecțiilor săptămânal  recurente.

Georgiana Ion, reprezentantă a site-ului de rochii elegante,  Zonia.ro, ne arată în continuare cum a afectat pandemia industria fashion, care este profilul cumpărătorului de rochii elegante și viitoare tendințe.  

M:  A fost afectată afacerea dvs. de pandemie?  În ce sens? 

Georgiana Ion, Zonia.ro:  Bineînțeles ca a fost afectată acesta piața  din cauza restricțiilor. Rochiile elegante sunt purtate de femei la evenimente speciale, iar pe perioada lockdown-ului toată lumea a stat în casă. Apoi, când restricțiile se diminuau  creștea și intenția de cumpărare.  Partea bună a fost ca noi livram si internațional si când unele tari erau în lockdown altele aveau un minim de restricții sau deloc și aceasta a echilibrat într-un fel vânzarea chiar și în acel an. 

  1.  : Care a fost evoluția post lockdown și după restricții?

Georgiana Ion, Zonia.ro: Lucrurile au intrat într-un normal. Mai mult decât atât,  intenția de cumpărare a crescut, odată cu lockdown-ul a crescut încrederea în online, influențând pozitiv vânzările. Post lockdown vânzările au crescut cu 30% față de 2019, înainte de pandemie.

M: Care e profilul clientei de rochii elegante în general și al clientei Zonia, în particular?

Georgiana Ion, Zonia.ro  Putem vorbi doar despre clientele noastre. Acestea au vârste între 20-55 ani și provin atât din mediul urban, cât și rural.Sunt femei cu studii medii și superioare. Profilul se suprapune cu cel al cumpărătorului feminin în online. Un segment aparte îl reprezintă Diaspora. 

Sunt femei conștiente de feminitatea lor, alegând modele variate, aliniate cu personalitatea și silueta lor. Merg mai puțin pe tendințe, ci pe modul în care ținutele le reprezintă. 

Aceasta este o constatare urmărind comentariile online, dar și din interacțiunea clientelor cu fetele din call center-ul Zonia. 

M: Care sunt cele mai vândute produse? 

Georgiana Ion, Zonia.ro:  Nu există o categorie aparte. Clientele noastre au preferințe variate, aceasta pentru că atât personalitățile, cât și siluetele sunt diferite. Ce putem spune este că avem colecții săptămânale stocurile se epuizează destul de repede. O variație a selecției modelelor de rochii de către clientele noastre apare între sezoane și e firesc să fie așa. 

M: Unde livrați?

Georgiana Ion, Zonia.ro: In proporție de 75 % din livrări sunt în toată România, inclusiv în mediul rural.  25% dintre comenzi merg în afara țării, în special in țările în care diaspora românească este numeroasă. Vorbim despre țări precum Marea Britanie,  Germania,  Franța Italia,  Spania, fără a ne limita la aceasta. De asemenea,  avem si cliente care sunt de alta naționalitate decât română. 

Nu știu dacă știți, dar Zonia e o specie de fluture. În urmă cu niște ani, când am început să livrăm afară, noi spuneam că ne întindem aripile în întreaga lume. 

M: Frumos. Să revenim la cifre.  Care e comanda medie pe coș?  

Georgiana Ion, Zonia.ro:  Există o diferențiere între comenzile în România și cele în afara țării. Dacă în România este o medie de 300 de lei, în afara României aceasta crește la 400 de lei. 

 M: Cum se simte contextul actual în vânzări?

Georgiana Ion, Zonia.ro :  Noi suntem pe creștere, dar este firesc. Odată cu pandemia a existat această migrare din offline în online. Noi fiind deja acolo, am îmbunătățit game și procese, astfel încât să avem cliente mulțumite. De fapt, acesta este un alt motiv al creșterii: clienții returning și colecțiile noi. 

 M: Ce proiecte aveți pentru viitor?

Georgiana Ion, Zonia.ro :   Proiectele de viitor ale firmei Zonia World  vizează extinderea spre comerț internațional, în special către Diaspora. Aceasta pentru că româncele din străinătate își doresc să îmbrace haine cumpărate de ”acasă” care aduc și avantajul de a avea un preț mai mic decât în țările gazdă. 

Mulțumim, Georgiana! 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed