Baronul ascuns al internetului. Omul care ne influenţează vieţile fără să ştim că există

0

Este vorba de mogulul media Barry Diller. Numele său nu spune multe, însă companiile sale au o cu totul altă poveste.

 

Chiar dacă nu sunt la fel de faimoase precum Facebook, Google sau Amazon, acestea influenţează zilnic sute de milioane de oameni. Diller este preşedintele şi cel mai mare acţionar la IAC/InterActiveCorp. Nici aceasta nu spune prea multe, însă internautul comun se loveşte zilnic produsele sale. Ai intrat pe aplicaţiile de dating Tinder sau OKCupid?

 

Ghinion, eşti pe „moşia“ lui Barry Diller fără să ştii.

 

Ai privit documentare pe Vimeo sau te-ai amuzat la clipurile de pe CollegeHumor? Atunci ai folosit una dintre proprietăţile digitale ale IAC/InterActiveCorp.

 

Ai citit sfaturi de călătorie pe TripAdvisor? Ţi-ai făcut rezervări de concedii pe Expedia? Eşti tot în umbra mogulului online.

 

Mai mult, IAC deţine şi un motor de căutare, Ask.com.

 

Chiar dacă are o cotă minusculă la nivel mondial, Google plăteşte anumite de bani pentru ca tehnologia folosită să fie cea a sa.

 

„Indiana Jones“ şi „Familia Simpson“

 

Născut în 1942, Diller a intrat în „câmpul muncii“ cu ajutorul unei cunoştinţe, aşa că a ajuns la agenţia William Morris imediat ce a renunţat la facultate (UCLA) după un singur semestru făcut.

 

 

mai multe, aici